به گزارش کرب و بلا به نقل از شفقنا، آیت الله مکارم شیرازی گفت: مجالس امام حسین (علیه السلام) به شکل سنتی اداره شود و از بیان مطالبی که موجب وهن یا ایجاد تفرقه بین مسلمین است پرهیز شود، مطالبی که بوی ذلت می دهد و مناسب شأن شهدای کربلا نیست نیز بیان نشود بلکه به جنبه های حماسی این واقعه تاریخی توجه گردد.

وی به خطبا و مداحان توصیه کرد تا از آمیختن جلسات به مباحث سیاسی جناحی خودداری کنند و ادامه دادند: سیاست کلی حفظ نظام اسلامی و استقلال کشور مورد قبول همه است و پرداختن به آن ایرادی ندارد ولی در آستانه انتخابات باید مراقب باشید تا گروه ها و جناح های سیاسی از مراسم عزاداری به نفع خود استفاده نکنند.

‘از آواهای مبتذل بپرهیزید’

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به این که مداحی همواره مورد علاقه امامان معصوم (علیهم السلام) بوده است و داستان دعبل، فرزدق و کمیت شاهدی بر این امر است فرمودند: اشعاری که مداحان عزیز استفاده می کنند باید حماسی باشد و روح حماسه را در جوانان زنده نگه دارد چرا که امروز بیش از هر زمان به این روحیه نیاز داریم.

ایشان افزودند: مطالب و اشعار مداحی باید مطابق منابع معتبر و مشهور باشد و مطالب ضعیف و بی سند مطرح نشود.
معظّم له بیان داشتند: مداحان از آواهای مبتذل در مداحی بپرهیزند و سعی کنند روش های سنگین و آبرومند را به کار گیرند تا موجب وهن مجلس امام حسین(علیه السلام) نشوند.

معظّم له از بانیان مجالس خواست تا از خطبای آگاه و مداحان وظیفه شناس برای مجالس دعوت کنند و ادامه دادند: نباید به بهانه جمع کردن بیشتر جمعیت از خطوط قرمز عزاداری امام حسین(علیه السلام) بگذریم.