به گزارش کرب و بلا به نقل از خبرگزاری مهر، دوازدهمین مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم 9 آبان در 2 هزار و 500 نقطه ایران در 31 استان کشور و 230 نقطه در پنج قاره جهان برگزار می‌شود.  

 

داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خصوص ویژه برنامه دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی گفت: به دنبال فقط روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی نیستیم، بلکه به دنبال تسری دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با عنوان «کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلا» هستیم.

 

منافی پور افزود: با مطرح کردن شهادت حضرت علی اصغر(ع) نه تنها در شیعه و اهل سنت و مسیحیت که در تمام ادیان می توانیم کربلا را به دنیا معرفی کنیم. 

 

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) گفت: تهیه لباس این مراسم در مراکز استان‌ها توسط کمک‌های مردمی همان استان در 70 کارگاه تهیه شده و در تهران تنها برای برخی از کشورهای خارجی و مناطق سنی نشین و مرزی این لباسها تهیه شده و برای خارج از کشور،20 هزار دست لباس به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و آذری برای بیش از 40 کشور ارسال شده است.

 

وی گفت: به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم به 11 کشور شامل آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، هلند، تانزانیا، استرالیا، مالزی و اندونزی لباس برای همایش شیرخوارگان حسینی ارسال کنیم.

 

همایش شیرخوارگان حسینی هر ساله به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا، خصوصا حضرت علی اصغر علیه السلام، از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه ، افغانستان و... همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد.

 

این همایش از سالهای آغازین دهه هشتاد در تهران آغار و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت. 

 

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برای برگزاری همین مراسم تشکیل شد.

 

این مراسم که تعداد شرکت کنندگان در آن تنها در شهر تهران در سال 1390 بیش از یکصد هزار نفر تخمین زده شده‌است، در ایران ثبت ملی شده و در خواست ثبت آن در میراث جهانی یونسکو نیز ارائه گردیده‌است.