به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» جمال الدین شهرستانی رئیس کمیته برگزاری جشنواره تراتیل السجادیه با موضوع بررسی رساله حقوق امام سجاد علیه السلام وابسته به آستان مقدس حسینی اعلام کرد مسئول اسبق پرونده عراق در شورای امنیتی ملی آمریکا اعلام کرده که دوست دارد در سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام در 25 محرم در کربلا حاضر شود و در جریان فعالیت های جشنواره قرار بگیرد، چون بر این باور است که این جشنواره به عظیم ترین رساله انسانی جاودان می پردازد که توسط امام سجاد(ع) تنظیم شده است.

شهرستانی افزود: کمیته برگزار کننده، برنامه های جشنواره را برای تعداد زیادی از کارشناسان و تحلیلگران و متخصصان حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان ارسال کرده تا با این میراث انسانی عظیم و جاودان اهل بیت(ع) آشنا شوند.

وی افزود: از جمله شخصیت هایی که با او نامه نگاری شده داگلاس اولیونت مسئول اسبق پرونده عراق در شورای امنیت ملی آمریکا و یکی از محققان برجسته در زمینه پژوهش های سیاسی امنیت بین الملل در مؤسسه آمریکای جدید می باشد که وی پس از نامه نگاری اعلام کرد مایل است برای شرکت در فعالیت های این جشنواره در حرم امام حسین(ع) حاضر شود.

دومین دوره جشنواره تراتیل السجادیه به زودی در سالروز شهادت امام علی بن حسین(ع) در 25 محرم 1437 قمری در حرم امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.