به گزارش کرب و بلا به نقل از خبرگزاری تسنیم، آراض ضیایی در نخستین جلسه ستاد محرم شهرستان زنجان گفت: شهر زنجان به حق تحت عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نام گرفته که شایسته مرکز استان است.

وی تاکید کرد: توجه به مقوله «شعور حسینی» در عزاداری‌های استان زنجان نباید کمتر از «شور حسینی» باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان ابراز کرد: این کمیسیون به دنبال آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی است تا میزان شعور حسینی در زنجان توسعه یافته و در بین عزاداران حسینی و مردم زنجان نهادینه شود.

وی با تاکید بر افزایش نظارت‌ها بر چگونگی برگزاری مراسم‌های عزاداری در هیئت‌های مذهبی گفت: مجوز فعالیت هیئت‌های مذهبی فاقد سخنران روحانی در زنجان لغو شود.

ضیایی با بیان اینکه متاسفانه برخی از دستگاه‌ها که می‌توانند متولی برگزاری برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی باشند با بهانه‌های مختلف از انجام وظیفه شانه خالی می‌کنند، عنوان کرد: از دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در بخش برنامه‌های تبلیغاتی و فرهنگی تقاضا داریم تا به منظور ارتقای شعور حسینی در شهر زنجان و استان اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

وی با تاکید بر فعالیت اصناف در ایام محرم به ویژه هشتم تا دوازدهم افزود: شایسته شهری که به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی لقب گرفته است این نیست که در ایام هشتم تا دوازدهم محرم واحدهای صنفی تعطیل باشند چرا که ما باید به رسم میهمان‌نوازی آماده پذیرایی از عزاداران امام حسین(ع) که از نقاط دور و نزدیک استان، سایر استان‌ها و خارج از کشور به زنجان سفر کرده‌اند باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مسافران داخلی و خارجی در ایام محرم گفت: وجود دسته‌جات عزاداری در زنجان زمینه را برای توسعه بخش گردشگری و جذب گردشگر فراهم می‌کند که باید از این فرصت‌‌ها نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: اصناف و شهرداری می‌توانند با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران و عزاداران امام حسین(ع) به صورت مشترک یا جداگانه نسبت به برپایی ایستگاه‌‌های صلواتی در ورودی شهر زنجان اقدام کنند.