محمد رحمان نظام اسلامی نائب رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: صبح دیروز (دوشنبه 13 مهر ماه) گروهی از مهمانان داخلی و مهمانانی از 19 کشور جهان وارد فرودگاه لار شدند که مورد استقبال مسئولان کشوری و لشکری استان فارس قرار گرفتند.

وی افزود: پس از مراسم استقبال کاروان مهمانان پیرغلامان به سمت امامزاده علی بن حسین(ع) لار حرکت کردند که در آنجا با استقبال مردم و هیأت‌های عزاداری لار روبرو شدند.

نظام اسلامی با بیان اینکه نزار قطری مداح اهل بیت و از اهالی لارستان به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی به این کاروان خیرمقدم گفته است، ابراز داشت: با مدیحه‌سرایی نزار قطری شور حسینی در صحن امامزاده حکمفرما شد.

وی ادامه داد: امشب مراسم ویژه‌ای با حضور مهمانان خارجی از 19 کشور، مردم لارستان و علمای اهل سنت در حسینیه اعظم این شهر برگزار می‌شود و در پایان این مراسم از مادحین و پیرغلامان حسینی لارستان به پاس یک عمر ابراز ارادت و علاقه به ساحت آقا اباعبدالله الحسین(ع) تجلیل به عمل می‌آید.

او همچنین گفت شعار امسال این اجلاس «پیرغلامان حسینی منادیان وحدت اسلامی» است، گفت: مراسم افتتاحیه صبح روز چهارشنبه 14 مهر ماه در تالار حافظ شهر شیراز برگزار می‌شود.

همچنین بعد از ظهر هم کلاس‌های تخصصی با حضور اندیشمندان و اساتید دانشگاه که در حوزه فرهنگ عاشورا کار کرده‌اند، تشکیل می‌شود.

وی افزود: مراسم اختتامیه روز پنج‌‌شنبه 15 مهر ماه در سومین حرم اهل بیت حضرت شاهچراغ(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء بر پا می‌شود، در پایان این اجلاس پرچم حرم مطهر امام حسین(ع) به نماینده استان هرمزگان به عنوان میزبان دوره بعدی این اجلاس اعطا می‌شود.