جواد حیدری گفت: این کتاب شامل آثار برگزیده شاعران و مداحانی است که اشعار خود را به دبیرخانه سوگواره نوحه‌های عاشورایی جامه‌دران ارسال کرده‌اند و هم‌اکنون این آثار در مرحله داوری اولیه قرار دارد و قرار است از سوی انتشارات آرام دل منتشر شود.
وی با اشاره به اهمیت نوحه در ادبیات آیینی افزود: نخستین همایش تخصصی شاعران اهل‌بیت (ع) در راستای تخصصی‌تر شدن مباحث مربوط به نوحه‌سرایی است و اگرچه همایش‌های بسیاری در زمینه ادبیات آیینی به‌ویژه شعر آیینی برگزارشده ولی در حوزه نوحه‌سرایی کمتر فعالیت صورت گرفته است.
مدیرعامل موسسه قدیم الاحسان اضافه کرد: جوانان بسیار مستعد در سراسر کشور در زمینه مداحی رشد کرده‌اند که این تلاش‌ها بیشتر به‌صورت تجربی و مخلصانه صورت گرفته و نیازمند کارهای پایانی به‌صورت علمی‌تر و تخصصی‌تر است.
وی اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری این همایش تخصصی، یک پل ارتباطی میان شاعران و مداحان اهل‌بیت (ع) ایجاد شود و اضافه کرد: موضوع‌های این همایش شامل حضرت مسلم (ع)، ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا، حضرت رقیه (س)، جوانان حضرت زینب (س)، عبدالله بن الحسن (ع)، حضرت قاسم بن الحسن (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع)، حضرت علی‌اکبر (ع)، حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) است.
حیدری گفت: شاعران و مداحان فایل صوتی و متن شعر خود را در قالب تصنیف (زمزمه)، زمینه، نوحه، واحد و شور به دبیرخانه سوگواره نوحه‌های عاشورایی جامه‌دران ارسال کرده‌اند.
این شاعر آیینی با بیان این‌که به همراه سوگواره نوحه‌های عاشورایی، یک اردوی آموزشی برگزار می‌شود، افزود: این اردوی آموزشی سه روزه برای نفرات برتر و دارای استعداد در ماه ربیع‌الاول با حضور ذاکران برجسته و اساتید شعر در مشهد مقدس برگزار و جوایزی به نفرات برتر اهدا خواهد شد.