مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: جشنواره کشوری «علمدار کربلا» برای دومین سال متوالی به میزبانی استان ایلام همزمان با ایام محرم، عاشورای حسینی و در آستانه اربعین حسینی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی چراغی‌پور با بیان این‌که «این جشنواره در دو بخش شعر و عکس در این استان برگزار می‌شود» اظهار کرد: فراخوان این جشنواره سراسری از 10 مهرماه سال جاری اعلام می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در بخش شعر در قالب شعر سنتی و نو و نثر ادبی با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل (ع) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان‌های فارسی، عربی و گویش‌های محلی ارسال کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش ویژه شعر، می‌توانند در دو قالب شعر و نثر ادبی با موضوعات دینی و آیینی و با تأکید بر سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) اماکن و مناسک دینی به‌ویژه مساجد و حرم‌ها در این جشنواره سراسری حضور داشته و شرکت کنند.

چراغی‌پور با اشاره به برگزاری بخش عکاسی در این جشنواره، یادآور شد: در بخش عکاسی هنرمندان این رشته می‌توانند عکس‌های خود را از زیارت حرمین شریفین امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) شرکت در مراسم‌های ماه محرم و صفر، هیئت‌های مذهبی، پیاده‌روی اربعین حسینی، شرکت در مراسم اربعین حسینی و شور اشتیاق و محبین حسینی در عرض ارادت به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) و علمدار کربلا به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان این‌که «جشنواره در بخش عکاسی در دو گروه عکاسی حرفه‌ای و آماتور برگزار می‌شود» تصریح کرد: هر عکاس می‌تواند حداکثر 3 اثر به دبیرخانه جشنواره با مشخصات کامل به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان محل سکونت خود تحویل دهد تا از این طریق به دبیرخانه جشنواره در ایلام ارسال شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: ترویج فرهنگ آشنایی با معارف و سیره اهل‌بیت (ع) و عترت رسول اکرم (ص)، تولید آثار فاخر دینی و ادبی و هنری در حوزه معارف دینی و آیینی، ترویج فرهنگ و فرهنگ‌سازی و گرایش توانمندی‌های هنرمندان جوان به هنرهای آیینی، حضور پرنشاط جوانان و اعضای کانون‌های مساجد علاقه‌مندان به شعر و عکاسی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

چراغی‌پور تاکید کرد: این جشنواره با حمایت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل (ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار می‌شود.