فرصت اربعین حسینی، بزنگاهی تاریخی و بی نظیر است تا با تجمع مسلمین جهان و احرار عالم در آن، حرکت حماسی، جهادی و ظلم ستیزانۀ امام حسین(ع) به عالم معرفی شود. در عالمی که مستغرق در مکر استکبار است و مستضعفین آن در انتظار بارقه های بیداری؛ امید است که به واسطه اجتماع عظیم اربعین، پرچم مصباح الهدی در عالم برافراشته شود و مردمان بر سفینه نجات او بنشینند و عرصه را منتظرانه و مبارزانه بر ظلم کنندگان و ظلم پذیری، تنگتر و تنگتر نمایند.

جناح مومن انقلابی فرهنگی خودجوش در نظر دارد تکلیف خود را در رساندن پیام انقلاب اسلامی و زمینه سازی شکل گیری امت واحده اسلامی که تکلیف و رسالتی سترگ می باشد را با تشکیل هسته های کوچک و خودجوش فرهنگی تبلیغی ادا نماید.

در این راستا نخستین دوره «ارتقاء مهارت‌های تعامل با جوانان امت اسلامی در پیاده روی اربعین» به همت ستاد دانشجویی اربعین برگزار می‌شود. این دوره شامل «آموزش مکالمۀ عربی(عراقی)»، «وضع‌شناسی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عراق و جهان اسلام»، «ابعاد جهانی گفتمان انقلاب اسلامی» و «آشنایی با مهارت‌های برقرار ارتباط در اربعین حسینی» است که در قالب سه اردوی دو روزه برگزار خواهد شد. مهلت ثبت نام در دوره آموزشی «سفیران اربعین» که ویژه دانشجویان است تا تاریخ 14 مهرماه است. علاقمندان می‌توانند از طریق سایت q-noor.ir جهت شرکت در این دوره ثبت نام کنند.