یک نویسنده عربستانی از مقامات کشورش خواسته است از نحوه استقبال و پذیرایی شیعیان عراق در مراسم اربعین حسینی برای پذیرش زائران خانه خدا الگو بگیرند.

به گزارش کرب و بلا به نقل از ایرنا ندا آل سیف در یادداشتی خطاب به مسئولین سعودی نوشت: همه جهانیان شاهد بودند که میلیون ها نفر از گوشه و کنار جهان و از گرایش های گوناگون مذهبی و نژادی در مراسم اربعین حسینی مسیر شهرهای نجف تا کربلا را با پای پیاده طی کردند و در این مسیر صد کیلومتری به عشق امامی که سرور همه مسلمانان و آزادگان جهان است به گونه ای از سوی مردم عراق مورد پذیرایی قرار گرفتند که هیچ احساس خستگی نکردند.

وی نوشت: آنچه مرا به نوشتن این نامه وادار کرد مقایسه نحوه استقبال و پذیرایی از حجاج بیت الله الحرام در عربستان با نحوه مهمان نوازی از زائران امام حسین(ع) است؛ من در طول 10 سال گذشته در مورد عملکرد وزارت حج عربستان نظارت و اشراف کامل داشتم و در عین حال با شرکت در مراسم اربعین حسینی شاهد بودم چگونه مردم عراق در طول مسیر پیاده روی زائران از نجف به کربلا با انواع امکانات غذایی و خدماتی به خدمت عاشقان امام حسین(ع) می پردازند و این در حالی است که حداکثر پذیرایی مقامات عربستان در شهر مکه از یک بطری آب تجاوز نمی کند.

آل سیف ادامه داد: حجاج بیت الله الحرام در مسیر مکه به منا از کوچکترین امکانات رفاهی برخوردار نیستند، در حالیکه زائران اربعین حسینی بدون هیچ دغدغه ای مسافت صد کیلومتری را طی سه شبانه روز به راحتی طی می کنند.

این نویسنده سعودی اظهار داشت: کشور ما (عربستان) علیرغم سرمایه های هنگفت نفتی تنها به افزایش مالیات حج و گران کردن کرایه خیمه های منا و عرفات می اندیشد، در حالیکه مردم عراق علیرغم مشکلات بی شمار گریبان گیر این کشور با کمال خلوص و به عشق ائمه (ع) به طور شبانه روزی و بدون هیچ چشم داشتی به خدمت زائران می پردازند.

وی در پایان این نامه از دست اندرکاران وزارات حج عربستان دعوت کرد تا از تجربیات مراسم اربعین حسینی که سالانه بیش از 20 میلیون نفر در آن حضور می یابند الگو بگیرند.

روز پنج‌شنبه 24 سپتامبر ازدحام زائران در جریان بخشی از مراسم حج در صحرای منا باعث کشته شدن صدها نفر شد.
بنابر اعلام رسمی دولت عربستان تا کنون 769 نفر در این حادثه کشته و صدها نفر هم زخمی یا مفقود شده‌اند.