وبگاه نورنگ، از محصولات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی «نور»، به دنبال ترویج نقوش و عناصر هنر ایرانی و اسلامی در فضای مجازی، فعالیت خود را از سال 1390 آغاز نموده است. این پایگاه محصولات خود را در پنج سبد محصولی «قالب وبلاگ»، «قالب پاورپوینت»، «تصاویر پس زمینه»، «بسته های پس زمینه» و «کارت پستال» در دو دستۀ هنری و موضوعی به کاربران ارائه می‌دهد.کاربران اهل هنر و علاقه مندان به آثار با زمینۀ ایرانی و اسلامی در فضای مجازی، می توانند با هر طیف خواست و سلیقه، آثار مورد علاقه خود را در آن بیابند.

به همت گروه نورنگ، نسخه جدید این وبگاه همزمان با میلاد امام رضا (ع)، با طراحی منحصر به فرد و با استفاده از نقوش و عناصر هنر اسلامی و ایرانی بارگذاری شد. استفاده از خط نسخ، نقوش اسلیمی و بازآفرینی کاشی کاری های ابنیه ایرانی به صورت کمینه گرا را می توان تنها بخشی از این رویکرد نو دانست.

گروه نورنگ در این نسخۀ جدید تلاش نموده است که با افزودن ویژگی های جدید، دسترسی به کلیه آثار را آسان تر نماید، به طوری که کاربر می تواند در گالری هر محصول نورنگ که باشد، به سایر آثار نیز دسترسی آسانی داشته باشد و آلبوم آثار نورنگ را ورق بزند. افزودن امکان ارسال آثار به دوستان، مشاهدۀ سایر آثار و همچنین محصولات با عنوان مشابه از ویژگی هایی هستند که به صفحات پیش نمایش آثار نورنگ اضافه شده اند.

محتوای این سایت در دو دسته موضوعی و هنری طبقه بندی شده است که در بخش موضوعی آن محصولات مرتبط با مناسبت های شمسی و قمری گنجانده شده است. در بخش مناسبت های قمری، کاربران می توانند از این پنج سبد، محصول مورد نیاز خود را  با برچسب های محرم، اعیاد شعبانیه، اربعین، شب قدر، میلاد حضرت زینب (س) ، ... در هنرهای، حروف نگاری، خوشنویسی، تصویرسازی، عکاسی، کاشی کاری، نقوش اسلیمی، نگارگری، تقویم و ... مشاهده کنند.

برخی از این تصاویر در این قسمت آورده شده است: (برای دیدن تصاویر با کیفیت مناسب روی آن ها کلیک کنید)

 

1.png

 

2.png

 

3.png

 

4.png

 

5.png

 

6.png

 

7.png

 

8.png