حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی این شهرستان گفت: تبیین گسترش فرهنگ جعفری، شخصیت و زندگانی حضرت امام جعفر صادق(ع) یک وظیفه دینی و ملی است که باید با درایت و دقت انجام شود و در دستور کار همه دست اندرکاران امور فرهنگی دینی قرار گیرد.

 

وی افزود: حضرت امام جعفر صادق (ع) به عنوان احیاگر مذهب تشیع و اسلام ناب، در بین ائمه جایگاه خاصی داشتند. آن امام همام با تشکیل کلاس ها و تربیت شاگردان توانستند غباری که بر فرهنگ اسلام ناب زدوده شده بود را بزداید و وظیفه ما این است که هوشیار باشیم تا ابزاری دست دشمنان ندهیم.

 

رمضانی در ارتباط با شخصیت حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که این امام(ع) انجام داد، احیای تفکر امام حسین(ع) و عاشورا بود که ایشان از هر فرصتی استفاده می‌کردند و مردم را به یاد عاشورا می‌انداختند. در زمانی که امام صادق(ع) به امامت رسید خلفای بنی‌عباس و بنی‌امیه با هم درگیر بودند و ایشان از این فرصت برای تبلیغ معارف دین و تفسیر قرآن استفاده کرد و به شبهاتی که در جامعه وجود داشت پاسخ می‌داد‌.

 

وی دسته‌ پیاده روی هیئات مذهبی در سطح شهرستان را یکی از برنامه‌های اصلی در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) دانست و بیان کرد: برنامه‌ها باید به صورت متمرکز و با همکاری همگان اجرا شود.