حیدری به برنامه مفصل این جمعیت برای اربعین ٩4 اشاره کرد و گفت: پیشنهاد عملیاتی اجرای این برنامه در ٢٧ آیتم آماده شده و کارهای اجرایی در این خصوص را از هم اکنون آغاز کرده‌ایم. به طوری که تقریبا 4٠ تن دارو و تجهیزات را از هم اکنون برای اربعین حسینی ارسال و در نجف و کربلا دپو خواهیم کرد.

 

وی همچنین از افزایش شمار چادرهای هلال احمر در بین راه نجف و کربلا از تعداد هفت چادر به ١٠ چادر خبر داد و افزود:در سال گذشته در ایام اربعین به مدت هفت روز در مسیر کربلا و نجف خدمت رسانی کردیم که این میزان امسال حداقل به ١5 روز افزایش خواهد یافت و تقریبا تمام اقدامات ما برای اربعین امسال افزایش کیفی و کمی خواهند داشت.

 

حیدری در ادامه با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در اربعین سال گذشته، آن را پدیده بسیار بزرگ و یک معجزه خواند و گفت:هیچکس تصور نمی‌کرد جمعیتی بالغ بر دو تا سه میلیون نفر فقط از ایران عازم کربلا شوند که خوشبختانه مردم ایران این کار را انجام دادند.

 

وی ادامه داد:فعالیت‌های جمعیت هلال احمر نیز بسیار قابل توجه بود. به طوری که تعداد هفت چادر بین کربلا و نجف مستقر شد. همچنین استقرار ٢5 آمبولانس جمعیت هلال احمر در بین راه کربلا و نجف، حضور همزمان ٣٣٠ نیروی جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی در بین راه کربلا و نجف و وجود سه درمانگاه ثابت، چهار درمانگاه اکسترا و چهار تیم اورژانس در کربلای معلی و همزمان وجود سه درمانگاه هلال احمر در نجف از سایر اقدامات ما بود که در کل تاریخ خدمات رسانی جمعیت هلال احمر به زایرین بی‌سابقه بود.

 

وی ارسال ٢٠ تن دارو و تجهیزات و خدمات دیگر به کربلا را از سایر اقدامات هلال احمر در اربعین سال گذشته دانست و گفت این موضوع یک دستاورد و تجربه خوبی برای ما شد که امسال نیز این خدمات را توسعه می‌دهیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به زایرین ارایه دهیم.