آقای مهندس ضیاء مجید الصائغ از اتمام عملیات ساختمانی، مکانیکی و نصب تاسیسات برقی این پروژه خبر داد و افزود: مطابق برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده، پیشرفت کل عملیات اجرائی این پروژه در تمامی بخش‌ها به 90 درصد رسیده و فعالیت‌های باقیمانده به کمی زمان نیاز دارند اما به زودی مردم شهر مقدس کربلا شاهد بهره برداری از این پروژه حیاتی خواهند بود.


آقای الصائغ این پروژه را مشتمل بر سه بخش دانست و گفت: بخش اول این پروژه همان بخش ساختمانی است که تاکنون پیشرفتی معادل 93 درصد داشته است. وی بخش دیگر را محل اسکان پرستاران اعلام نمود و گفت: پروژه در این بخش 90 درصد پیشرفت داشته و تجهیز بیمارستان به تجهیزات و مواد پزشکی مورد نیاز و نصب آن‌ها تا کنون پیشرفتی معادل 87 درصد داشته است. 
وی زمان تحویل موقت این پروژه را در ماه آینده دانست و گفت: پس از راه اندازی اولیه تجهیزات و تست دو ماهه آن‌ها، شاهد بهره برداری رسمی از این پروژه خواهیم بود. 


لازم به ذکر است این پروژه در زمینی به مساحت 5000 متر مربع در 6 طبقه احداث و برای آن 135 تخت خواب بیمارستانی پیش بینی شده است. در این بیمارستان 12 اطاق عمل، اورژانس و ... پیش بینی گردیده و هدف آن حمایت از بخش بهداشت و درمان در شهر کربلا و برطرف نمودن نیازهای شهروندان کربلائی و استان‌های دیگربه خدمات درمانی می‌باشد.