آرش آصفی٬ بازیگر نقش بکیر در گفتگوی اختصاصی خود با کرب و بلا به بیان نقطه نظراتش درباره فیلم رستاخیز و حواشی ایجاد شده برای آن پرداخت.

 

او درباره نقش خود و مهجور بودن این شخصیت گفت:

آقای درویش منابع تاریخی را معرفی کردند و در آن منابع، راجع به بکیر و علی بن حر خواندم. یکی دو صفحه فقط در تاریخ از بکیر نقل شده و کمتر به شخصیت او پرداخته شده است. درواقع قسمت زیادی از داستان پسر حر٬ داستان‌پردازی خود آقای درویش است. 

البته بگویم در این نسخه فیلم بخش های زیادی از داستان از بین رفته و حذف شده بود و من خودم سردرگم شدم. چون اصل داستان و نخ تسبیح حذف شده است.

 

او در ادامه درباره بخش حذف شده داستان عشق زمینی فیلم گفت:

در فیلم علاقه‌مندی به آن کنیز نبود و قصه چیز دیگری بود. در جایی به  زن سبز پوشی در سپاه امام حسین (ع) علاقه‌مند می‌شود. بکیردر رویاهایش و در ذهن خود عشق خود را می پروراند. بکیر به واسطه این علاقه ایجاد شده به سپاه امام حسین (ع) نزدیک می‌شود. درآنجا یک تجربه دیگری پیدا می کند و با شنیدن سخنان امام حسین (ع) دگرگون می‌شود. به دلیل اعتراض به وجود عشق زمینی در صحرای کربلا این بخش را متاسفانه حذف کردند وگرنه داستان انسجام بیشتری داشت و زن سبز پوش به داستان وارد می‌شد.

 

آرش آصفی در ادامه گفت

از چیزهایی که در عالم واقع مابه ازا دارد خواب است. بکیر خوابی می‌بیند که نشانه‌ای برای او است. خیلی‌ها پرسیده بودند که آب و کشتی در کربلا چکار می کند. این یک رویا است. این موضوع خیلی ساده است درواقع تصویر سازی این جمله است که «ان الحسین مصباح هدی و سفینه نجاه»

 

او در انتها درباره انتقادهایی که فیلم روز رستاخیز شده است گفت:

مراجع و دیگران نظراتی دادند. نظراتشان محترم است اما همه این‌ها می‌تواند زیر نظر رهبری باشد. ایشان درفتوایی که دادن فرمودند نشان دادن چهره حضرت عباس ایرادی ندارد. دوستان اگر به ایشان اقتدا کنند باید از موضع خودشان کوتاه  بیایند که اتفاق خاصی نیفتد.

اختلافات تاریخی هم که با حذف چهل دقیقه‌ای فیلم بعضی‌هایش رفع شده بود.

 

DSC_0024.jpg

 

DSC_0969.jpg

 


یکی از رسالت‌های «کرب‌وبلا» اطلاع‌رسانی در حوزه امام حسین علیه‌السلام است که در راستای این رسالت، رویدادهای خبری را پوشش می‌دهد و مصاحبه با افراد صاحب نظر را به صورت غیرجانبدارانه در جهت تبیین دیدگاه‌های مختلف منتشر می‌کند. در نتیجه نظر افراد مصاحبه شونده لزوما همان دیدگاه«کرب‌وبلا» نخواهد بود.