به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از پایگاه خبری اصوات العراق، جاسم الفتلاوی" یک عضو کمیته امنیتی شورای استانداری کربلا از خنثی شدن یک طرح تروریستی علیه زائران در شمال شهر کربلا خبر داد.

وی افزود که سرویس‌های امنیتی عراق با شناسایی یک گروهک مسلح و دستگیری 3 تن از اعضای آن، موفق به خنثی کردن یک طرح تروریستی علیه زائران کربلا شده‌اند.ان گروهک قصد داشت با انفجار چندین خودروی بمب‌گذاری شده و بمب‌های پراکنده کنار جاده‌ای، زائرانی را که برای برگزاری جشن نیمه شعبان به کربلا آمده‌اندف هدف قرار دهند.

فتلاوی تاکید کرد: سرویس‌های امنیتی موفق شدند این افراد را پیش از اجرای طرح تروریستیشان دستگیر کنند و در حال حاضر بازجویی از آنها برای شناسایی طرف‌های دیگر پشت پرده حملات تروریستی علیه زائران ادامه دارد.

این عضو کمیته امنیتی شورای استانداری کربلا تصریح کرد که نیروهای امنیتی همچنین موفق به خنثی کردن دو بمب‌ کنار ‌جاده‌ای در مسیر حرکت زائران میان دو شهر "المسیب" و "کربلا"، شدند.این درحالی است که کربلا میزبان هزاران نفر از زائرانی است که برای احیای مراسم جشن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، به این شهر آمده‌اند.