احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» در سومین جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی اکران این فیلم که با حضور محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش و مدیر پخش حوزه هنری و سید مهدی سیدین نیا رئیس حوزه هنری استان اصفهان برگزار شد، یاد و خاطره قربانیان واقعه تروریستی اخیر در مسجد امام صادق (ع) در کویت را  گرامی داشت و گفت: تعدادی از شهدای این واقعه دردناک از هنرمندان کشور کویت بودند.

 

درویش ادامه داد: در این فاجعه انسانی سه مساله را می توان دید؛ نخست «خشونت»، دوم هدف گرفتن «اندیشه» و در نهایت «هنرمند» به عنوان کسی که منعکس کننده مفاهیم و معارف انسانی برای مخاطب حقیقت طلب است.

 

وی تاکید کرد: این ابراز خشونت علیه اسلام رحمانی تقابلی است که در گذشته نیز وجود داشته و متاسفانه امروز بازتعریف می شود. امروز شاهد هستیم که در عصر انفجار اطلاعات و رسانه، مسلمانان در صف نماز جماعت سلاخی می شوند.

 

درویش با گرامی داشتن یاد و خاطر زاون قوکاسیان منتقد فقید سینما گفت: جای خالی زاون قوکاسیان را در اصفهان احساس می کنم. «اصفهان» با فرهنگ و تمدن کهن خود حق بزرگی بر ملت ایران دارد و زاون عزیز برخاسته از این خطه است.

 

کارگردان فیلم «رستاخیز» با اشاره به این مطلب که به نمایندگی از عوامل این فیلم در جلسه حضور دارد، گفت: بخش بزرگی از سینماگران ایرانی در طول سال ها در تولید این فیلم مشارکت داشتند. بودجه این فیلم به طور کامل با سرمایه گذاری بخش خصوصی از ایران و دو کشور خارجی تامین شده است. آنچه در سرمایه گذاری این اثر اهمیت داشت توجه به این نکته بود که از ردیف های بودجه دولتی استفاده نشود چرا که علت ماندگاری نام امام حسین (ع) در طول قرن ها، پیشقدم بودن مردم در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا بوده است.

 

این کارگردان سینمای ایران یادآور شد: «رستاخیز» همه سینمای ایران نیست بلکه یک گام و یک حرکت از درون سینمای ایران است و امیدوارم این تجربه ها در اختیار علاقمندان سینمای ایران قرار گیرد و موجب بالندگی سینما در کشورمان شود.