به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان با اشاره به ویژگی خاص ماه محرم و آمادگی مردم برای پذیرش معارف الهی در این ماه، گفت: ایام محرم فضای معنوی خاصی دارد و جلسات روضه سیدالشهدا علیه السلام نیز آمادگی خاصی را در مردم، به خصوص نسل جوان، برای آشنایی با معارف اهل بیت علیه السلام ایجاد می‌کند، بنابراین باید طلاب و مبلغین از این فرصت طلایی حداکثر استفاده را ببرند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی افزود: مبلغین در این فرصت ویژه از طرح مباحث جناحی و گروهی پرهیز نمایند و تنها به بیان کلیات محورهای اندیشه سیاسی امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و طرح مباحث اخلاقی و اعتقادی بپردازند.
حجت الاسلام و المسلمین غرویان با تاکید بر رعایت اعتدال در عزاداری اهل بیت علیه السلام، یادآور شد: در عزاداری حضرات معصومین علیه السلام، باید از هرگونه افراط، تفریط، غلو و یا کارهایی که به دور از شأن اهل بیت علیه السلام است، بپرهیزیم.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که مداحی باید فرع بر منبر و بیان معارف اسلامی باشد، ابراز داشت: گاهی مشاهده می شود که مداحی به اصل تبدیل می شود و منبر و خطابه به حاشیه می رود، این مسئله خطای بزرگی است و باید جلوی آن گرفته شود.
وی در توصیه ای به مداحان و ذاکرین اهل بیت علیه السلام، خاطر نشان کرد: در مداحی‌ها باید محکمات آموزه‌های اهل بیت علیه السلام مثل ادب، احترام، اخلاق و معنویت رعایت شود و نباید خدای ناکرده مراسم اهل بیت علیه السلام تبدیل به هتاکی شود؛ چرا که این مسئله ظلم بزرگی به ائمه اطهار علیه السلام و معارف آنان است و علاوه بر این که نتیجه عکس دارد، باعث فراری دادن مردم از محافل دینی می شود و بانیان این کار، گناهکارند و باید پاسخگو باشند.

 


به نقل از تابناک