به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام»، مجید زنجانی، مسئول ستاد عتبات عالیات ساوه در جمع خبرنگاران گفت: اسکلت چوبی این درب که از جنس ساج است با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال توسط یک فرد خیر تأمین شده و در روز عید سعید غدیرخم طی مراسم خاصی وارد ساوه می‌شود.

وی گفت: با استقرار اسکلت چوبی در کارگاه ساخت درب حرم حضرت عباس علیه‌السلام که در آستان مقدس امامزاده سیدعلی‌اصغر علیه‌السلام و در جوار گلزار شهدا برپا شده است، هنرمندان قلم‌زن و منبت‌کار فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او با اشاره به این‌که 300 کیلوگرم مس و 440 گرم طلای اهدایی مردم نیز در ساخت این درب استفاده خواهد شد، افزود: این پروژه در مدت شش ماه تکمیل و به کربلای معلی ارسال خواهد شد.

زنجانی ادامه داد: این درب معروف به باب‌الرأس بوده و روبروی بین الحرمین قرار می‌گیرد. ابعاد آن دو متر و 80 سانتی متر در چهار متر و 25 سانتی متر است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات ساوه در پایان یادآور شد: هزینه ساخت این درب‌ها توسط مردم ساوه و زرندیه تامین و به همت هنرمندان و درودگران این منطقه ساخته خواهد شد و پس از رونمایی جهت نصب به کربلای معلی انتقال می‌یابد.

 

به نقل از ابنا