این جشنواره با محورهای آثار برگزیده تلویزیونی (فیلم کوتاه و مستند )، گزارش‌های خبری و همچنین عکاسی و با موضوع پیاده روی میلیونی اربعین حسینی در ماه شوال 1436 برگزار می‌گردد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی، یاسر الحیدری مدیر شبکه ماهوارهای کربلا در این باره اظهار داشت: هدف از برپایی این جشنواره تحکیم فرهنگ زیارت اربعین و بازگو نمودن فعالیت‌هایی است که در طول مسیر پیاده روی در کلیه شهرهای منتهی به استان کربلا انجام می‌شود.

 

وی افزود: این جشنواره با تکیه بر اهداف معنوی و عاطفی موجود درزیارت اربعین، سعی درانعکاس مواردی همچون فداکاری، بخشش، و مساعدت‌های اجتماعی دیده شده در مسیر پیاده روی را دارد.

 

سید یاسر حیدری ادامه داد: 22 شبکه ماهواره‌ای و 5 موسسه از کشورهای عراق ، ایران ، لبنان و کویت با مجموع 71 اثر ، دراین جشنواره مشارکت خواهند داشت.

 

علاوه بر این ، هیئت داوران جشنواره ، از کلیه مسئولین شبکه‌های ماهواره‌ای، موسسات رسانه‌ای و انجمن‌های تلویزیونی داخلی و خارجی نیز برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آورده است.

 

وی درپایان خاطرنشان کرد: از برگزیدگان جشنواره با جوایزی ارزنده و از مشارکت کنندگان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل خواهد آمد.