محمدرضا پورابراهیمی در سومین شب از برگزاری سومین سوگواره استانی تعزیه در روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان برگزاری شد، اظهار داشت: این ابراز عشق و محبت به اهل بیت (ع) که امروز به صورت آزادانه انجام می‌شود به برکت مجاهدت‌های امام راحل است.

 

پورابراهیمی با بیان اینکه پس از واقعه عاشورا ارادتمندان و دلسوختگان اهل بیت (ع) به شیوه‌های مختلف عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) ابراز می‌کنند، خاطرنشان کرد: مراسم معنوی تعزیه و شبیه خوانی با قدمت بسیار بالا تاثیر عمیقی بر دل و جان مردم دارد که از سال های دور در حال برگزاری است.

 

وی با اظهار اینکه شبیه خوانان با کمترین امکانات بزرگترین تاثیر را بر مخاطبان خود می‌گذارند با اشاره به ظرفیت بالای این هنر مردمی، گفت: تعزیه ابزار قوی و کارآمدی برای انتقال پیام عاشورا به نسل آینده در کشور است و باید از آن به خوبی استفاده شود.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان برگزاری سوگواره، گفت: همانطور که می بینیم شاید زمان اجرای تعزیه زمان مناسبی به لحاظ ایام عزای اهل بیت (ع) نباشد اما مردم پر شور در این مراسم شرکت کردند و این استقبال با شکوه نشان از اخلاص تعزیعه خوانان است.

 

وی روستای ده زیار کرمان را پایگاه تعزیه استان و کانون برگزاری تعزیه در کشور معرفی کرد و افزود: مردم در این روستا به ارتقای سطح تعزیه کشور و استان کمک زیادی کردند و برگزاری سوگواره های تعزیه با حضور اساتید و تعزیه خوانان مطرح کشوری نشان از همت بالای آن‌ها و عشق و محبت عمیق به حضرت سیدالشهدا (ع) دارد.