منابع سوری اعلام کردند گروه تروریستی جبهه النصره به همراه گروه‌های همپیمان خود شهر اریحا را نیز به کنترل خود درآوردند و با این کار آخرین شهر این استان شمالی نیز سقوط کرد.

شهر اریحا در شمال غرب سوریه، آخرین شهر در استان ادلب محسوب می‌شد که کنترل آن همچنان در دست دولت سوریه بود و شامگاه روز پنج‌شنبه در یک عملیات سریع به دست ائتلاف نظامی موسوم به جیش الفتح درآمد.

جیش الفتح اعلام کرده که با حمله ای برق‌آسا شهر اریحا در نزدیکی مرز ترکیه را کاملاً در اختیار گرفته است با این حال ارتش سوریه می‌گوید که درگیری‌های شدید در اریحا همچنان ادامه دارد.

بنا بر اعلام دیده‌بان حقوق بشر، تعداد زیادی از نیروهای دولتی سوریه که از دیگر شهر‌های استان ادلب عقب نشینی کرده بودند در شهر اریحا مستقر شده بودند و سقوط آن ظرف چند ساعت مسأله‌ای غیر عادی است.

شهر اریحا که پیش از آغاز درگیری‌ها 40 هزار نفر در آن زندگی می‌کردند٬ در نزدیکی مرز ترکیه و آخرین شهر استان ادلب بود. بیم آن وجود دارد، با تصرف شهر، تروریست‌های تکفیری اقدام به کشتار مردم کنند.

ائتلاف نظامی جیش الفتح که علاوه بر گروه تروریستی النصره (شاخه سوری القاعده) چند گروه همفکر آن از جمله احرار الشام در آن حضور دارند و هدف از تشکیل آن منظم کردن عملیات گروه‌های مخالف دولت سوریه در شمال غرب و ساحل سوریه است.

بنا بر این گزارش، اکنون در استان ادلب تنها یک پادگان نظامی و دو روستا در کنترل نیروهای دولتی باقی مانده و این نیروها به سمت غرب عقب نشینی کرده‌اند.