با گذشت یک هفته از حمله داعش به شهرهای السخنه و تدمر ، حملات این گروه برای اشغال استخراج گاز طبیعی استان حمص همچنان ادامه دارد. حملات داعش که از ساعات نیمه شب پنجشنبه هفته گذشته از مبدا بادیه (صحرا) دیرالزور واقع در شرق سوریه به سمت شهرهای "السخنه" و "تدمر" واقع در بادیه حمص شروع شده بود ، به اشغال دو شهر مذکور انجامید.با اشغال این دو شهر نیروهای داعش به تثبیت موقعیت خود در آنها پرداخته و بطور همزمان صدها تروریست به سمت ایستگاههای تامین نفت و گاز مستقر در بادیه شرقی حمص (جزل و الشاعر و تی 3) حمله ور شده اند. نبردها میان تروریستها و نیروهای ارتش سوریه با شدت هر چه تمامتر ادامه داشته و هواپیماهای جنگنده بمب افکنهای نیروی هوایی ارتش سوریه با حضور در آسمان منطقه به بمباران مواضع و تسلیحات سنگین داعش می پردازند.

هدف داعش از این حملات ، سیطره بر ایستگاههای تامین انرژی سوریه در این منطقه می باشد. بخشی از گاز و نفت طبیعی استخراج شده از این تاسیسات ، جهت تامین انرژی نیروگاههای برق استانهای مختلف سوریه مورد استفاده قرار گرفته و بخشی دیگر نیز جهت مصارف خانگی به بخشهای دیگر سوریه منتقل می گردد. 

داعش در صدد است با اشغال این تاسیسات ، ضمن محروم ساختن مردم استانهای مختلف سوریه از برق و گاز خانگی ، با سرقت منابع موجود در آنها و انتقال به بازار سیاه ترکیه ، بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود جهت اداره عملیات تروریستی در کشورهای عراق و سوریه را تامین نماید.

 

لازم به ذکر است طی یکسال گذشته ، این چهارمین حمله وسیع دعش برای اشغال ایستگاههای استخراج نفت و گاز طبیعی موجود در حاشیه شرقی استان حمص می باشد. طی حملات گذشته داعش دوبار موفق به سیطره بر این مناطق شده که طی آن حداقل 400 نفر از کارمندان و کارگران و نیروهای نظامی شاغل در آنها را به دو روش ذبح با چاقو و تیرباران به شهادت رسانده بود.