آقای مهندس ضیاء مجید الصائغ رئیس قسمت پروژه های مهندسی حرم مطهر عباسی از بهره برداری از فاز اول پروژه تقویت و تذهیب مجدد ایوان طلای حرم مطهر عباسی در کنار برخی پروژه های دیگر در روز میلاد آن حضرت خبر داد و افزود: فاز اول این پروژه در کنار برخی پروژه های دیگر حرم مطهر، طی جشنی در حاشیه برنامه های یازدهمین فستیوال بین المللی ربیع الشهاده افتتاح شد.
 

آقای الصائغ بخش اول این پروژه را دو طرف درب اصلی ورود به حرم مطهر از سمت درب قبله معرفی نمود و گفت: در فاز اول این پروژه، آجرهای تذهیب شده قبلی جمع آوری و پس از مقاوم سازی دیوار اصلی و برطرف نمودن ترکهای موجود، آجرهای تذهیب شده جدید به مساحت 350 متر مربع بر روی دیوارهای ایوان مجددا نصب گردیدند. 
 

وی طلای کار رفته در فرآیند تذهیب را طلای 24 عیار با وزن 10 گرم برای هر آجر اعلام نمود و گفت: ضخامت ورقهای طلای مورد استفاده در تذهیب این آجرها 2 میلی متر می باشد که به روش کوبش بواسطه پوست آهو تهیه گردیده و از لحاظ طول عمر و مقاومت نسبت به نمونه قبلی خود از برتری ویژه ای برخوردار هستند. 
 

آقای الصائغ در خصوص کتیبه سر در گفت: این کتیبه بر خلاف کتیبه قبلی شامل آیاتی از قرآن کریم است که علاوه بر طرحهای اسلیمی پیرامون آن، با نوعی مینای خاص نقاشی شده که از لحاظ کیفیت و نوع از بهترین نوع میناهای موجود بشمار می رود. این نوع مینا از رنگ و لعاب بسیار ویژه ای برخوردار بوده و چشم هر بیننده ای را نوازش می نماید.