دانشجویان رشته کشاورزی از سراوان با حضور در بعثه مقام معظم رهبری حدود 5 هزار شاخه گل را برای عید مبعثث و اعیاد شعبانیه دسته کردند تا هر دسته به یکی از کاروان های اعزامی به عتبات عالیات تعلق گیرد و در روز عید این گل ها در حرم حسینی و عباسی به اهتزاز درآیند و نثار آن حضرات شوند.

 

نماینده بعثه در کربلای معلی نیز با حضور در جمع این دانشجویان، این اقدام شایسته را شریک شدن در ثواب زیارت کسانی عنوان کرد که در روز مبعث و اعیاد شعبانیه در کربلای معلی حضور دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بازقندی(بهجتی) زیارت را مقدمه ای برای معرفت افزایی عنوان کرد و گفت: زیارت امام حسین از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون ایشان ویژگی خاصی نسبت به سایر ائمه دارند که در روایت داریم که همه اهل بیت کشتی نجات هستند ولی کشتی امام حسین وسیع تر و در امواج دریا سریع تر است.

 

وی دوران جوانی را بهترین دوران برای کسب معارف اهل بیت دانست و گفت: حضور در این سرزمین جز عمر انسان حساب نمی شود باید از این فرصت به بهترین شکل بهره برداری کرد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری هم دانشجویان را به خودسازی و شناخت حربه های دشمن بیرونی و درونی توصیه کرد و گفت: دوران جوانی اگر همراه با اعمال مذهبی و عبادی باشد در دوران های بعدی زندگی هم این مشی و ادامه خواهد یافت.

 

کارشناس مسئول امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا خطاب به دانشجویان گفت: شما باید سفیران فرهنگی اهل بیت باشید و هر یک در بازگشت از این سفر همچون چراغی سایر دوستان و دانشجویان مرتبط با خود را در کشتی امام حسین جای دهید.