ابراهیم امیریان، سرپرست گروه مرمت فرش در جریان بازدید نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و هیئت همراه گزارشی از فعالیت‌های این گروه ارائه کرد و گفت: این گروه 25 نفره، بیست و نهمین گروهی است که از تبریز برای این کار به کربلای معلی می‌آید و در طول 12 سال گذشته سالیانه دو تا 3 بار گروهی از بهترین‌های تبریز را برای مرمت فرش‌های به این حرم آوردیم.

 

امیریان با اشاره به اینکه در کربلا یک کارخانه قالی شویی احداث کرده ایم، تصریح کرد: در مدت زمان حضورمان در این شهر با حضور نیروهای متخصص و دستگاه‌های پیشرفته اقدام به شستشوی فرش‌های دستباف می‌کنیم.

 

وی با اشاره به وجود 5تن پشم در این کارگاه گفت: بسیاری از این فرش‌ها برش داده شده اند و یا پوسیده اند که بازسازی می‌شوند.
 

بنابر این گزارش نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، با حضور در کارگاه مرمت فرش حرم امام حسین (علیه‌السلام) در جریان روند بازسازی و نگهداری از گنجینه‌های فرش حرم مطهر حسینی قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این بازدید، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های این کارگاه، گفت: این اقدام خودجوش قالی کاران سنتی تبریز حرکتی ماندگار برای تاریخ است و از قداست خاصی برخوردار است.

 

وی با تاکید بر با وضو بودن همه مرمت کاران گفت: این فرش‌ها قدم گاه بسیاری از ارادتمندان و شخصیت‌های بزرگی است که به زیارت امام شهیدان آمده اند و این فرش‌ها شاهد و ناظرند بر گریه‌ها و ناله‌های که بر مصیبت‌های سیدالشهدا وارد شده است.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، نگهداری از این میراث شیعه را خدمتی بزرگ به تاریخ تشیع عنوان کرد و گفت: باید این گنجینه‌ها در محیطی متناسب نگهداری شود تا تلاش هایی که برای مرمت آن انجام می‌شود هدر نرود.

 

حرم حسینی

 

حرم حسینی

 

حرم حسینی

 

حرم حسینی