به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از پرس تی وی ، این اتوبوس حامل 40 زائر شیعه، روز پنج شنبه (8 تیر) از ایران عازم شهر کویته در استان بلوچستان بود که مهاجمان مسلح ناشناس آن را در منطقه هزار گانگی در حومه کویته هدف شلیک خمپاره قرار دادند.
دست‌کم 15 زائر شیعه در این انفجار شهید و 25 نفر زخمی شدند. زخمی‌ها، فورا برای مداوا به بیمارستانی محلی منتقل شدند.با توجه به این که حال برخی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است، بیم آن می‌رود شمار تلفات افزایش یابد.تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

در سه سال گذشته، شبه نظامیان تعداد زیادی از مسلمانان شیعه را در بخش‌های مختلف پاکستان کشته‌اند. به گفته منابع محلی فقط از سال 2007 میلادی تاکنون، بیش از 2 هزار مسلمان شیعه در منطقه کورام کشته شده‌اند.

در چند ماه گذشته نیز، صدها مسلمان شیعه در بخش‌های مختلف مناطق خشونت‌زده پاکستان کشته شده‌اند.در همین حال، رهبران شیعه پاکستانی از دولت خواسته‌اند یک کمیته قضایی را برای رسیدگی به این جنایت تشکیل دهد.موج اخیر حملات علیه غیرنظامیان شیعه پاکستانی، خشم بین‌المللی را موجب شده است.

بسیاری از گروه‌های حقوق بشر و کشورهای منطقه از جمله ایران با محکوم کردن این حملات، از تلاش‌ برای هدف قراردادن غیر نظامیان شیعه بی‌دفاع ابراز نگرانی کرده‌اند.