سعید اوحدی در حاشیه دیدار با وزیر گردشگری عراق در بغداد گفت: با تغییراتی که در شرکت شمسا صورت گرفته شده است، هزینه ثبت نام، به حدود نرخ سال 93 برمی‌گردد. وی گفت : این کاهش قیمت، از زمان ثبت نام اعمال می‌شود.
 

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان گفت : برای بهتر شدن وضعیت رفاهی زائران، چهار هتل در شهرهای کربلا و نجف ، و 2 آشپزخانه مرکزی در کاظمین و نجف در حال احداث است که البته فردا کلنگِ احداث آشپزخانه نجف اشرف با ظرفیت پذیرایی 60 هزار وعده غذایی در روز به زمین زده خواهد شد.
 

رییس سازمان حج و زیارت کشورمان با اشاره به اینکه در ساخت این طرح ها 4 بانک بزرگ ایرانی مشارکت دارند، گفت : البته کار احداث هتل تهران در کربلا در مراحل پایانی قرار دارد و تا شش ماه آینده به بهربرداری خواهد رسید.
اوحدی افزود: در مرز مهران و شلمچه دو هتل برای هر مرز با ظرفیت هزار نفر در حال احداث است.

 

وی گفت : در مرز چذابه نیز زائر سرای 5 هزار نفری داریم که این زائرسرا قبل از اربعین حسینی افتتاح خواهد شد.
رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران تصرح کرد : همه اقدامات انجام شده در مرزها، برای کاهش مشکلات زائران در زمان اربعین است.

 

وی در خصوص اعزام زائران ایرانی به سامرا گفت: در حال گفتگو با مقامات امنیتی عراق هستیم و ظرف یک ماه آینده تکلیف اعزام زئران مشخص خواهد شد.
 

همچنین در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشورمان با وزیر گردشگری عراق دو طرف بر گسترش همکاری تهران و بغداد برای اعزام زائر تاکید کردند.
 

دکتر خالد العطیه در این دیدار خواستار سرمایه گذاری بیشتر ایران در زمینه خدمات رفاهی در عتبات عالیات شد.