گروه تکفیری داعش در جنایتی جدید در شمال بغداد 10 مرد عراقی را به ضرب گلوله اعدام کرد.

داعش این افراد را متهم به جاسوسی و همکاری با نیروهای عراقی کرده و اعلام کرده که توسط نیروهای دولت اسلامی بازداشت شده و به اعدام محکوم شده‌اند.

«عبدالمجید زکی سلیمان الحیالی» مدیر شورای شهرداری در منطقه السده و «موسی عبد فیاض حسن المحمدی» از رهبران گروه صحوه یا همان "شورای بیداری" دو تن از چهره‌های شاخص در میان 10 مرد عراقی بودند که به ضرب گلوله جان باختند.

تصاویر جدیدی از کشتار گروهی در عراق منتشر کرده که در این تصاویر قربانیان به جای لباس نارنجی لباس آبی بر تن کرده‌اند.

داعش که تا کنون برای اعدام قربانیان از لباس نارنجی رنگ استفاده می‌کرد این‌بار برخلاف همیشه از لباس آبی برای اعدام استفاده کرد که دلیل آن مشخص نیست.

تروریست‌های داعش مانند القاعده قبل از کشتن افراد لباس نارنجی رنگ بر تن آن‌ها می‌کنند که گفته می‌شود علت انتخاب این رنگ، لباس زندانیان آمریکایی به ویژه زندانیان گوانتانامو است که لباسی مشابه به تن می‌کنند.

آمریکا زندانیان مظنون به فعالیت در گروه‌های تروریستی را در زندان گوانتانامو نگهداری می‌کند و روش بازجویی و رفتار با آن‌ها جنجال‌های فراوانی را به وجود آورده بود تا جایی که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در دوران مبارزات انتخاباتی‌اش وعده داد که این زندان را تعطیل می‌کند، وعده‌ای که البته عملی نشد.

باوجود اینکه داعش و القاعده هیچ سخنی درباره علت استفاده از رنگ نارنجی نگفته‌اند، اما رفتار مزبور نوعی سمبل و نشانه انتقام گیری است.

3a98357d551c33639edc9b6a72cff914.jpged13e4d60e4c7ef8f5182ee5a1f824b1.jpg