قدرت الله دهقان در مراسم آغاز عملیات اجرایی سالن جدید مسافری پایانه مرزی شلمچه، اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی روزانه 60 هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه تردد می‌کنند و امسال نیز بر تعداد این زائران افزوده می‌شود. حضور میلیونی زائرین حسینی اهمیت این پایانه را دو چندان کرده است و به همین منظور برای توسعه آن باید اهتمام داشته باشیم.

 

وی افزود: وجود امکانات دریایی، خدمات ریلی، فرودگاهی و جاده‌ای در مجاورت پایانه شلمچه ارزشمندی و پتانسیل آن را بالا برده است، بنابراین توسعه این پایانه می‌تواند از بار پایانه‌های دیگر بکاهد.

 

دهقان تصریح کرد: با توجه به اینکه پایانه مرزی شلمچه پذیرای تعداد زیادی مسافر است ایجاد امکانات جدید در آن ضروری به نظر می رسد. برای احداث سریع سالن مسافری جدید افزایش بازرسی و نظارت از روند ساخت ضروری است تا در زمان مقرر از آن بهره‌برداری کرد.

 

همچنین مسعود مصدقی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان در این مراسم اظهار کرد: خوزستان یک استان مهم و استراتژیک در عرصه حمل و نقل است که خوشبختانه تاکنون نوع نگاه مسئولین کشوری به آن مدبرانه بوده است.

 

وی افزود: اعتبارات حوزه راهداری در سال 93 نسبت به 92، 120 درصد و اعتبارات حمل ونقل 181 درصد افزایش داشت که نشان دهنده توجه ویژه به این بخش بوده است.

 

مصدقی تصریح کرد: امیدواریم امسال با تلاش مجموعه حمل و نقل و پایانه‌ها در استان و توجه ویژه مسولان کشوری، شاهد رونق و شکوفایی این حوزه باشیم و بتوانیم خدمات‌رسانی به مردم استان را بیشتر کنیم.