تیتر اصلی این شماره ماهنامه خیمه «یک سال با حسین (ع)» است. در این شماره به مرور مهم‌ترین رویدادهای عاشورایی سال 93 پرداخته‌شده است.

 

 

از جمله مطالب این شماره اقتراحی با موضوع «وضعیت فرهنگ عاشورا در سال 93» است که در آن چهره‌هایی چون محمد اسفندیاری، سید رضا اکرمی، یدالله بهتاش، حجت‌الله جودکی، ابوالقاسم حسین جانی، محمدرضا سنگری، حسین سیب سرخی، حمیدرضا شکار سری، محمد صحتی سردرودی، محسن طاهری، ‌مرتضی طاهری، محمدعلی مجاهدی، مرضیه محمد زاده، رضا مختاری به اظهار نظر پرداخته‌اند.
 

پیاده‌روی اربعین،‌ دیدار مقام معظم رهبری با مداحان، تولید نرم‌افزار چندرسانه‌ای ثارالله، مراسم تجلیل از پیر غلامان، شب‌شعر عاشورا،‌ سلسله نشست‌های نقد کتاب‌های عاشورایی،‌ تأسیس شورای هماهنگی تشکل‌های ستایشگران،‌ آغاز به کار جایزه کتاب سال عاشورا از جمله مهم‌ترین رویدادهایی سال 93 است که مورد اشاره این صاحب‌نظران قرارگرفته است.
 

مرور فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مداحان تحت عنوان «مداحی از فرصت‌های بزرگ تا نقطه‌های سبک» و ‌ «گزارشی از تأسیس شورای هماهنگی تشکل‌های ستایشگران» از دیگر مطالب این شماره است.
 

در بخش «کتاب‌نامه» این شماره مقتل ابومخنف با حضور آقایان محمدرضا سنگری، حجت‌الله جودکی، محمدحسین ساکت و محسن حسام مظاهری نقد و بررسی شده است.

 

حجت‌الله جودکی که جدیدترین ترجمه او از ابو مخنف توسط انتشارات خیمه منتشر شده است در این میزگرد می‌گوید:
«مقتل ابومخنف، مقتل نسل اول است که می‌توان به آن صفتی اضافه کرد و عنوان آن را مقتل معیار گذاشت. به این معنا که مقاتل بعدی را با این مقتل بسنجیم.»

 

همچنین در بخش کتاب‌نامه گزارشی از رونمایی کتاب «حمد؛ نگرشی بر تفسیر سوره حمد»  تألیف آیت‌الله خزعلی که در سال 93 توسط انتشارات خیمه منتشر شده بود نیز آمده است. آیت‌الله خزعلی در این مراسم گفته بود : «کتاب حمد حاصل عمر من است.»
 

در بخش یادبود نیز مطالب درباره مرحوم حاج علی آهی، مرحوم مشفق کاشانی و مرحوم حاج مجید چمنی منتشر شده است.