این ویژه‌ برنامه به مناسبت فرا رسیدن 10 رجب ولادت حضرت جواد‌الائمه(علیه‌السلام) به‌همت اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در امامزاده عبدالله(ع) با حضور جمع کثیری از مردم و با حضور معاونین استانداری، رئیس حوزه علمیه همدان برگزار می‌‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه همدان اضافه کرد: مولودی‌خوانی، سخنرانی، اهدای هدیه و غیره از جمله برنامه‌‌های این جشن است، از مردم ولایی استان خواست در این مراسم هرچه باشکوه‌‌تر حضور یابند.

زین‌‌العابدینی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های امام جواد(ع) علم فراوان و وسیع ایشان است چنانچه پدران بزرگوارشان هم این علم وسیع را داشتند و به معنای واقعی کلمه عالم بودند، همچنین، امام جواد(ع) مانند همه امامان شیعه، الگوی کامل تقوا و پارسایی و نمونه بارز عبادت، بندگی برای خداوند بودند.

 

قالَ الإمام الجواد (ع) - : ثَلاثُ خِصال تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّهُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَهِ، وَ الْمُواساهُ فِی الشِّدِّهِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْب سَلیم.
«کشف الغمّه، ج 2، ص 349»
امام جواد - علیه السلام - فرمود: سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، همدردی در مشکلات آن ها، همراه و همدم شدن با معنویات.