اولین گروه رفوگری فرش، نیروی فنی و مهندسی و کارگر ساده از مقابل بیت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه دراستان برای روفو و ترمیم تخته فرش‌های حرم مطهر امام حسین(علیه‌السلام) به کربلای معلی اعزام شد.

 

دراین مراسم امام جمعه تبریز خدمت دراماکن مقدسه اسلامی و به‌خصوص بارگاه ملکوتی اباعبدالله‌الحسین(ع) را توفیقی از سوی خداوند متعال دانست که در ماه مبارک رجب شامل حال مردم آذربایجان و نشان افتخاری برای آنان شده است و ادامه داد: یاد و نام ائمه چراغ خاموش نشدنی است که باید همیشه روشن و زنده نگه داشته شوند.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به تلاش گروهک‌‎های تروریستی و تکفیری در منطقه عراق برای تخریب حرمین مطهر، بر بازسازی و رونق دادن به این اماکن مقدس توسط مسلمانان تأکید کرد و گفت: سرداران ایرانی با مدیریت و کمک‎رسانی، ارتش عراق را در مقابله با گروه داعش یاری می‌‎کنند.

 

براساس این گزارش، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی گروه رفوگری فرش مشتمل بر 21 نفر افراد برگزیده و متخصص و 20 نفر به عنوان گروه فنی و مهندسی و کارگر ساده را عازم کربلای معلی کرد.

 

این گروه 41 نفری که 2 نفر از شهرستان مراغه و بقیه از تبریز هستند بیست و هفتمین گروه خدماتی و فنی اعزامی از آذربایجان شرقی است که به مدت یک ماه در کربلای معلا برای رفوگری فرش‌های حرم امام حسین(ع) و تکمیل، ساماندهی سوله هزار 200 متری انبار حرم امام حسین(ع) به کربلا اعزام شدند.