حجت الاسلام و المسلمین عسگری در جمع روحانیون و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات با تاکید بر اینکه زائر را باید در مورد اماکن مورد بازدید و زیارت توجیه کرد، گفت: برخی از این اماکن که در شهر کربلا به عنوان زیارت گاه مطرح شده است سند تاریخی و یا روایی ندارد.

کارشناس مسئول امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه نباید این فرصت کوتاه سفر را به زیارت مکان هایی که از نظر عقلی و نقلی نمی‌تواند صحیح باشد، تلف کرد، گفت: حضور در حرمین شریفین حسینی و عباسی و اجرای برنامه‌های شورآفرین و شعور افزا می‌تواند در رشد معنوی زائران اثرات بیشتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگری با اشاره به برگزاری سه برنامه مهم از سوی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، افزود: همه کاروان‌های اعزامی باید اهتمام ویژه ای به شرکت در این سه مراسم داشته باشند که هم می‌تواند بخشی از کارهای آنان را پوشش دهد و هم با تجمع زائران، شور و حرارت بیشتری در ایشان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: برگزاری روزانه جلسات وعظ و خطابه در حرم مطهر امام حسین (علیه‌السلام) همه روزه بعد از نماز صبح با حضور یکی از خطبای خوب کشور و مداحان برجسته برگزار می‌شود و همه زائران می‌توانند در این جلسه باشکوه شرکت کنند و بر شکوه آن بیافزایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگری جلسه دیگر بعثه مقام معظم رهبری را جلسات بعد از نماز مغرب و عشا در سرداب مقدس حضرت ابالفضل العباس عنوان کرد و خواستار شرکت در این جلسه شد و گفت: علاوه بر سخنرانی خطبای خوب کشور در این جلسات، مداحان کشوری که از سوی بعثه مقام معظم رهبری دعوت شده اند، به مدیحه سرایی و سینه زنی می‌پردازند و بدون شک این فرصت در اختیار همه کاروان‌ها نیست که بتوانند به تنهایی با این امکانات و شرایط به عزاداری بپردازند.

وی همچنین روایتگری مصور عاشورا را برنامه دیگر بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: این برنامه همه روزه در خیمه گاه برگزار می‌شود و با استفاده پرده و پرژکتور زائران با روایت صحیح عاشورا به صورت مصور آشنا می‌شوند.