سعید اوحدی درباره بازگشایی مرز قصرشیرین که سال‌های زیادی است مسدود شده اظهار کرد:‌ سازمان حج مکاتباتی را با نماینده ایران در عراق انجام داد تا اگر مسوولان ذی‌ربط درباره تأمین امنیت این مرز اعلام نظر کنند، اعزام زائران از قصرشیرین در برنامه 94 لحاظ شود.

وی افزود: تکلیف این استعلام و اعزام زائران از مرز قصرشیرین نهایت تا یک ماه آینده مشخص می‌شود.

اوحدی سپس با اشاره به پیروزی‌های ارتش عراق در تکریت اظهار کرد: تأمین امنیت جاده بغداد-سامرا از طرف دولت عراق اعلام شد که پس از آن هیأت ویژه‌ای از سازمان حج و زیارت مسیر زمینی را رصد کردند، پس از دریافت گزارش‌های آن‌ها بزودی سفر سامرا در برنامه اعزام لحاظ می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر استعلام تأمین امنیت در مرز قصرشیرین هم گرفته ،شود مسیر سفر به سامرا، کاظمین، نجف و کربلا از این مرز برنامه‌ریزی می‌شود و مردم می‌توانند به چهار شهر زیارتی عراق سفر کنند.

اوحدی در ادامه با اعلام اینکه تا 10 روز آینده ساخت دو هتل و آشپزخانه ایران در عراق آغاز می‌شود، افزود: قرار است شش پروژه در عراق و سه پروژه در مرزها انجام شود و زائرسرای چزابه نیز با ظرفیت اسکان 10 هزار زائر تا پایان شهریور 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اعلام آمار سفر 140هزار زائر به عراق در تعطیلات نوروز گفت: سفر زائران در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشت که یکی از دلایل عمده آن اتفاق فرودگاه جده و همچنین توقف صدور ویزا عمره در سفارت عربستان از سوم تا نهم فروردین‌ماه بود.

وی بیان کرد: رضایتمندی زائران از کاروان‌های عتبات بیشتر از سال گذشته بود، هرچند عراق محدودیت‌های جدی دارد و در حال جنگ با داعش است که اثرات آن در حوزه خدمات‌رسانی مشاهده می‌شود. علاوه‌بر این، امکانات جدیدی در سال‌های گذشته در عراق اضافه نشده است.