داعش (دولت اسلامی عراق و شام) که در حال حاضر خود را دولت اسلامی می نامد، گروهی تکفیری است که بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد.

داعش سودای حکومت بر منطقه بزرگی را در سر می پروراند. در نقشه ترسیمی آن ها علاوه بر حکومت شام و عراق٬ حکمفرمایی از شمال آفریقا تا خراسان بزرگ ترسیم شده است و قصد دارند پله پله به هدف خود نزدیک شوند.

این گروه تکفیری تروریستی٬ بارها حملات پراکنده ای را در شهرهای مذهبی عراق از جمله سامرا انجام داده و هر ازچند گاهی تهدیداتی پیرامون حمله به کربلا کرده است که هر بار با پاسخ محکم مراجع و شیعیان مواجه است.

«کرب و بلا» در راستای رسالتی که برای خود تعریف کرده است در قالبی جدید و متفاوت اقدام به پوشش اخبار برگزیده داعش به صورت مکان محور کرده است تا مخاطبین این سایت هر روز از آخرین تحرکات داعش در عراق باخبر شوند. 

در ادامه عناوین اخبار برگزیده داعش در هفته گذشته را مشاهده می کنید. همچنین از طریق این لینک می توانید اخبار مکان محور داعش را ببینید.

تخریب شهر باستانی الحضر +تصاویر

 اعضای داعش با پتک و گلوله‌های کلاشنیکف شهر باستانی الحضر در جنوب موصل را تخریب کردند.

کشف 8 گور جمعی در تکریت عراق

رسانه های متعلق به نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) از کشف 8 گور جمعی جدید در مجموعه کاخ های ریاست جمهوری در تکریت مرکز استان صلاح الدین عراق خبر دادند.

هشدار داعش به موبایل به دستان

داعش در موصل حکمی را وضع کرده که براساس آن کسانی که از این پس موبایل در دست داشته باشند، انگشتانشان قطع می‌شود.

کشتار دسته جمعی 300 نفر از عشایراستان الانبار

«نعیم الکعود» رئیس شورای عشایر استان الانبار عراق اعلام کرد که تروریستهای داعش 300 نفر از عشایر ساکن در غرب این استان را اعدام کردند.

اعدام 52 نیروی امنیتی عراق توسط داعش

اعضای گروه تروریستی داعش امروز 52 نظامی عراقی را در منطقه مرزی «قائم» اعدام کردند.