عمران علی‌محمدی گفت: در دیدار با عمار حکیم و مسئولان عراقی موضوعات مهمی در راستای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی ایلام با عراق مطرح شد.

عضو گروه پارلمانی دوستی ایران و عراق گفت: در سفری که به عراق داشتیم با عمار حکیم، تعدادی از نمایندگان مجلس و وزیر راه عراق دیدار کردیم؛ در این سفر که استاندار ایلام، نمایندگان استان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و تعدادی از مدیران استان حضور داشتند در مراسم نکوداشت شهدای کرد فیلی شرکت کردیم و پس از آن مراسم با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و دیگر مسئولان عراقی دیدار داشتیم و موضوعات خوبی مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در این دیدار مباحث مربوط به توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استان ایلام با عراق در زمینه صادرات کالا به عراق، تردد زوار عتبات عالیات و راه‌اندازی سرکنسولگری عراق در ایلام و ... مطرح شد.

عضو گروه پارلمانی دوستی ایران و عراق ادامه داد: در این سفر با وزیر راه عراق نیز دیدار داشتیم که وزیر راه عراق از احداث بزرگراه کربلا تا ایلام با استفاده از اوراق وقف خبر داد.

وی افزود: بر این اساس مطالعات احداث این بزرگراه آغاز شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این مهم توسعه روابط با عراق شتاب بیشتری بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: تسهیل در تردد زوار از مرز مهران، راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در مسیر ایلام به عراق، توسعه صادرات از مرز مهران و حضور فعال در برنامه‌های فنی و مهندسی کشور عراق و استان‌های همسایه با ما از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این سفر پیگیری شد.