با انفجار یک بمب در منطقه «تاجی» در مسیر سامراء رخ داد، کاروان زائران ایرانی که برای زیارت عازم سامراء بودند، دچار حادثه شد و متأسفانه یک نفر از زائران به شهادت رسید و 10 نفر از هموطنان مجروح شدند.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت ضمن اعلام اینکه کاروان حادثه‌دیده زیر نظر سازمان حج و زیارت به عراق اعزام نشده بود، تأکید کرد: در حال حاضر زیارت سامراء در برنامه زائرانی که تحت پوشش سازمان حج و زیارت به زیارت عتبات مشرف می‌شوند، نیست و این گروه از زائران به صورت آزاد به عراق اعزام شده بودند.

پس از وقوع حادثه مذکور مسئولان دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج و زیارت به‌سرعت در محل حادثه حاضر شدند و پیگیر امور حادثه‌دیدگان هستند.

«محسن نظافتی» مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت که هم‌اکنون در کربلای معلی به‌سر می‌برد، گفت: در این حادثه یک نفر شهید شده و 10 نفر زخمی شده اند.

وی اظهارداشت: این زائران به صورت انفرادی و متفرقه در شمال بغداد به صورت غیرمجاز به سمت سامراء در حرکت بودند که یک بمب جاده‌ای کنار اتوبوس منفجر می‌شود.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج اظهار داشت: سامراء هم‌اکنون در برنامه زیارتی زائرانی که از سوی سازمان حج و زیارت به کربلای معلی اعزام می‌شود وجود ندارد و این زائران به صورت غیرمجاز به سمت سامراء در حرکت بودند.

 این اتوبوس از استان خراسان عازم کربلای معلی شده بود و اسامی مجروحان این حادثه بدین شرح است: محمدجواد طبسی - 9 ساله، مهدی بلندی - 29 ساله، سیدعلی عادل - 30 ساله، حسین فرشچی مقدم - 15 ساله، احمد مروج کاشانی - 35 ساله، مجتبی شایسته - 37 ساله، عماد بلندی - 10 ساله، مریم موسوی - 38 ساله، عباسعلی کریمی - 50 ساله و محمد صادق صنوبر قادتی - 40 ساله.

در این حادثه "حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا طبسی" از خطبای معروف قم  به شهادت رسید.