نو شدن سال، با شاخه های گل سرخ در دستان دخترکان کوچکی که چادرهای مشکی بر سر دارند و در بین الحرمین به این سو و آن سو دویده و بازی گوشی می کنند و با مردان و زنانی که نوایشان حسین (ع) است، دیدنی است. 

سال نو را زائران ایرانی عتبات در صحن حسینی و عباسی به نماز ایستادند؛ برای همه مسلمانان، شیعیان و بویژه ایرانیان دعا کردند و از خداوند خواستند تا ریشه تکفیر و تروریسم را از بین ببرد و سال خوبی را برای نه تنها ایرانیان بلکه همه مسلمانان و ملت های جهان رقم بزند. 

اکثر زائران ایرانی در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین در دو روز گذشته شاهد بوده اند که چند شهید جنگ علیه تروریسم را که در پرچم های عراق پیچیده بودند، به طواف آوردند و چه آه و ناله هایی که پشت این تابوت ها بود؛ از همین رو زائران ایرانی برای پیروزی رزمندگان عراقی در جبهه های جنگ علیه داعش دعا کرده و بر ارواح شهیدان این جنگ ضد تروریستی فاتحه فرستادند.

امسال برای تحویل سال نو مراسمی ویژه در کربلا برگزار شد؛ به همین مناسبت حجت الاسلام نجفی در اجتماع بزرگ ایرانیان در صحن حسینی، ویژه مراسم تحویل سال حضور یافت و سخنانی ایراد کرد. بعد از خواندن دعای تحویل سال، زائران ایرانی همدیگر را در آغوش گرفتند و سال جدید را تبریک گفتند.



بین الحرمین مملو از جمعیت بود؛ سفره های زیادی پهن بود و علاوه بر قرآن و سبزه، شمع هایی روشن کرده بودند؛ قرآنها و کتاب های دعا در دست و هوا، هوای مناجات بود و دل.

 

ایرانی ها از هر استانی آمده بودند؛ از شهرهای مختلف آذربایجان، اصفهان، مشهد و ... همه با عشق، همه با خلوص و چه تحویل سالی.

هنگام تحویل سال، بسیاری از حاضران به صورت گروهی نوحه خوانی داشتند و سینه می زدند. 

به غیر از ایام خاص مانند اربعین حسینی و تاسوعا و عاشورا، بین الحرمین یکی از شلوغ ترین شبهای سال خود را سپری کرد. جالب اینکه در میان جمعیت ایرانی حاضر در بین الحرمین و حرم حسینی، حضور شهروندان عراقی نیز چشمگیر بود.

عراقی های حاضر در بین الحرمین، با تحویل سال نو، به ایرانی های حاضر تبریک گفتند و جالب اینکه گروهی از شیعیان عربستانی و پاکستانی نیز در آن لحظات در حرم حسینی و بین الحرمین حضور داشتند و آنها نیز سال نو را تبریک می گفتند.

یک خانواده از مدینه در آن لحظات با چشم هایی برق زده شاهد اشک های ایرانیان در هنگام تحویل سال بودند. یک دختر جوان عربستانی از اهالی مدینه منوره که فارسی را هم خوب صحبت می کرد، به ایرانی ها تبریک می گفت و خوشحال از اینکه در جمع ایرانی هاست و آرزوی سالی پر برکت و پیروزی برای همه مسلمانان و شیعیان و بویژه ایرانیان.

گزارش های رسیده حاکی است، هزاران زائر ایرانی در لحظات تحویل سال در نجف اشرف و در صحن مطهر مولای متقیان علی(ع) و نیز در کاظمین و در حرم مطهر امام جواد و امام کاظم(ع) حضور داشتند و سال را در مقدس ترین زمین خدا نو کردند.

81548207-6347890.jpg

 

81548207-6347891.jpg

 

81548207-6347892.jpg

 

81548207-6347894.jpg