علی براتی، طراح و کارگردان نمایش فاطمی «مرثیه زینب» گفت: این نمایش به صورت میدانی و ویژه ایام فاطمیه آماده اجرا شده است، اتفاقی که در قالب یک کاروان است و سعی می‌کنیم در نقاط مختلف شهر تهران آن را به تصویر بکشیم، البته به دلیل استقبال گسترده مردم در میدان امام حسین (ع)، در حال حاضر در این میدان اجراهای خود را ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: «مرثیه زینب» روایتی از فضائل حضرت صدیقه کبری (س) است که در فاصله زمانی ولادت تا شهادت ایشان به تصویر کشیده می‌شود. روایت به گونه‌ای است که مخاطب می‌تواند از سبک زندگی ایشان به عنوان الگویی برای زندگی امروز مصداق پیدا کند و آن را در زندگی خود به کار گیرد. در شیوه اجرا نیز ما یک نقال داریم و 9 نفر گروه حرکت که نمایش را اجرا می‌کنند.

این طراح حرکت با تجربه تئاتر افزود: این کار را به دو دلیل قبول کردم، ابتدا اینکه نمایشی در رابطه با حضرت فاطمه(س) بود، دوم آنکه شیوه اجرایی این نمایش بسیار جذاب و تاثیرگذار است، متاسفانه تئاتر ما از مردم دور شده، پس ما باید با اجرای چنین آثاری و با چنین شیوه‌ای مردم را با تئاتر آشتی دهیم، خوشبختانه در طول اجراهایی که داشته‌ایم استقبال مردم ما را غافلگیر کرد و ما به فهماند که مردم تئاتر را دوست دارند، اگر از جنس خودشان باشد.

به گزارش تسنیم، نمایش محیطی «مرثیه زینب» با طراحی و کارگردانی علی براتی، نویسندگی ابوالفضل ورمرزیار، تهیه‌کنندگی حمید نیلی، انتخاب موسیقی سروش کریمی‌نژاد و اجرای حرکت رضا راد، سروش کریمی نژاد، میلاد محمدزاده، آصف جاودان‌فر، محسن لطیفی، محمدرضا ابراهیمی، عماد قرهی و محمدعلی شهریار دوست، آماده اجرا شده است.

 علاقه‌‌مندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند تا 25 اسفند هر روز پیش و بعد از نماز مغرب و عشا به میدان امام حسین‌(ع) مراجعه کنند.