در آخرین فیلم منتشر شده از سوی داعش یک جوان عرب به جرم جاسوسی برای اسرائیل توسط یک کودک داعشی اعدام می شود. اکنون پس از گذشت چند روز از انتشار این خبر، منابع امنیتی فرانسه اعلام کرده اند که این کودک، شهروند این کشور است.

منابع امینتی فرانسوی اعلام کردند که این کودک با نام «صبری عسید» برادر یکی از عناصر اصلی تروریستی در فرانسه به نام محمد مراه است که چندی پیش از این کشور به مقصد سوریه فرار کرد.
«مراه» پیش از این در عملیات تروریستی به یک مدرسه یهودی در فرانسه متهم به قتل 7 نفر شده بود که در نتیجه آن، پس از عملیاتی 32 ساعته از سوی پلیس کشته می شود. پس از کشته شدن او، اعضای خانواده اش در سال گذشته با هدف عزیمت به سوریه، از فرانسه خارج شدند.

منابع امنیتی فرانسه اعلام کرده اند که تا کنون 1400 نفر از شهروندان این کشور برای پیوستن به داعش در عراق و سوریه به این کشورها عزیمت کرده اند.

گفتنی است گروه تروریستی داعش در آخرین فایل تصویری که از اعدام گروگان های خود منتشر کرده است، برای بار دوم یک گروگان خود را به دست کودکی 10 ساله اعدام کرد.
در این فایل تصویری 13 دقیقه ای که به احتمال قوی در حومه شهر الرقه فیلمبرداری شده است و از کیفیت و شیوه های هنری بسیار بالایی برخوردار است، جوانی نوزده ساله که متهم به جاسوسی برای اسرائیل شده است، به جرم خود اعتراف می کند و خود را لایق اعدام می داند.

او اعتراف می کند که در اسرائیل آموزش جاسوسی دیده است و پس از آن از طریق ترکیه وارد سوریه شده است. پس از چند دقیقه او به دست نوجوانی که 10 ساله به نظر می رسد، با یک کلت کمری کشته می شود.

چندی پیش نیز این گروه تروریستی دو تبعه روس را هم به دست یک کودک اعدام کرده بود.