حداقل و حداکثر هزینه سفر هوایی و زمینی به عتبات در ایام نوروز

 نظافتی درباره حداقل و حداکثر هزینه سفر به عتبات در ایام تعطیلات نوروز افزود: حداقل هزینه سفر به عتبات یک میلیون و یکصد هزار تومان و به صورت زمینی است و حداکثر هزینه سفر نیز یک میلیون و 600 هزار تومان و هوایی است.

به گفته مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، پس از پایان اعزام‌های نوروزی از هزینه سفر به عتبات عالیات حدود 10 درصد کم می‌شود.

اعزام روزانه چهار هزار نفر به عتبات در ایام نوروز

نظافتی با بیان اینکه اعزام‌های نوروزی عتبات عالیات از 24 اسفند ماه آغاز و تا هشتم فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در این ایام روزانه یکصد کاروان معادل چهار هزار نفر در روز، به زیارت عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

چهار بسته اقامتی استفاده زائران در ایام نوروز

 مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران ایرانی می‌توانند در ایام نوروز از بسته‌های اقامتی سه، چهار، شش و هفت روزه استفاده کنند، گفت: اعزام‌های بسته اقامتی سه و چهار روزه به صورت هوایی، بسته اقامتی شش روزه به صورت زمینی و بسته اقامتی هفت روزه به صورت زمینی و هوایی است.

تدوین بسته اقامتی جدید برای اعزام‌های پس از نوروز

 نظافتی با بیان اینکه بسته اقامتی 10 روز که قبل از اعزام‌های نوروزی فعال بود به علت اعزام تعداد بیشتری از متقاضیان اکنون متوقف شده، افزود: پس از اعزام‌های نوروزی، علاوه بر فعال شدن بسته اقامتی 10 روزه، متقاضیان سفر به عتبات می‌توانند از بسته اقامتی 14 روزه نیز بهره‌مند شوند.

به گفته وی، در بسته اقامتی 14 روزه، زائران شش روز در نجف اشرف، شش روز در کربلای معلی و دو روز نیز در کاظمین اقامت می‌کنند.

اعزام مجدد زائران به سامرا در آینده نزدیک

نظافتی درباره اعزام مجدد زائران به زیارت حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا که اکنون متوقف است، ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های ارتش و نیروی بسیج عراق و تامین امنیت این منطقه، اعزام‌ها زائران ایرانی به سامرا بزودی آغاز شود.

انجام پروازهای عتبات با قیمت سابق

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما در ایام نوروز گفت: خوشبختانه قیمت بلیت‌های سفر هوایی به عتبات در ایام نوروز هیچگونه افزایشی نخواهد داشت و طبق نرخ قبلی محاسبه می‌شود.

وی افزود: اکنون قیمت بلیت آزاد تا یک میلیون و یکصد هزار تومان افزایش یافته اما هزینه رفت و برگشت سفرهای هوایی زائران سازمان حج به عتبات، حدود 430 هزار تومان است.