حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی غیور باغبانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کاظمین در این جلسه با اشاره به همزمان شدن ایام فاطمیه و نوروز گفت: محزون شدن به حزن اهل بیت و شاد بودن در شادی آنها تظاهر به همراهی با اهل بیت است؛ به این معنی که حزن و سرور ما با حزن و سرور اهل بیت رنگ بگیرد، اما محتوای آن عمل کردن به فرمایشات ایشان و پذیرفتن ولایت اهل بیت است.

وی افزود: بعضی از سنت‌های نوروز سنت‌های اسلامی است؛ مثل صله رحم، دید و بازدید بزرگترها و دستگیری از مستمندان و محرومان، این‌ها از سنت‌های اسلامی است که زمان هم ندارد و نیز در منافات با ارزش‌های اسلامی نیست. بنابراین جمع میان نوروز و فاطمیه به این شکل گفته شده، ممکن است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از زایران ایرانی همزمان با سال تحویل در شهر کاظمین هستند، بنابراین باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که زایران بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی حضور در حرم امامین جوادین و برگزاری برنامه نیایش و قرائت قرآن را از جمله برنامه‌های پیشنهادی بعثه مقام معظم رهبری برای زایران ایرانی در سال تحویل برشمرد و افزود: البته همه این برنامه منوط به این است که موافقت لازم از سوی عتبه کاظمین صورت بگیرد که این برنامه‌ها در حرم برگزار شود.

حجت‌الاسلام غیور با بیان اینکه سال تحویل در بامداد روز شنبه انجام می‌گیرد و در این ساعت درهای حرم جوادین بسته است، خاطر نشان کرد: رایزنی‌های اولیه با عتبه کاظمین جهت برگزاری مراسم تحویل سال انجام گرفته است که امیدواریم موافقت خود را جهت بازگشایی درها انجام بدهند.

شایان ذکر است، در این جلسه که مدیران هتل‌ها ایرانی و مدیر شرکت خدماتی زیارتی شمسا حضور داشتند، هر یک به تناسب برنامه‌ای را در این زمینه ارائه کردند.

karbala._.18_.12_.93_(12)_.jpg

karbala._.18_.12_.93_(13)_.jpg