یک فرانسوی 60 ساله پس از مهاجرت به سوریه به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

«ابوصهیب الفرانسی» که ریش بلند قرمز، لباسی بلند و تفنگی بر دوش دارد، در یک نوار ویدئویی خود را رئیس یک شرکت معرفی کرده که به واسطه کارش به 38 کشور جهان نیز سفر کرده است.

این مرد فرانسوی می‌افزاید با شنیدن خبر تاسیس خلافت در سرزمین‌های تحت کنترل داعش در عراق و سوریه توسط «ابوبکر البغدادی» در ژوئن 2014، راهی سوریه شده است.

نمودار پیوستن فرانسوی‌ها به گروههای تروریستی از جمله داعش نشان می‌دهد که از ابتدای سال 2014 تا پایان این سال، 130 درصد رشد داشته است.

تعداد شهروندان فرانسوی یا مقیم این کشور که برای انجام عملیات تروریستی در سوریه یا عراق به داعش یا جبهه النصره پیوسته‌اند از 555 نفر در ابتدای سال 2014 میلادی به 1281 نفر در انتهای این سال افزایش یافته است.

پیوستن افراد مشکلاتی برای دولت فرانسه خواهد داشت و بازگشت آنان نیز مانند بمب انفجاری می‌ماند، چرا که همانند نیروهای آمریکایی که از جنگ ویتنام بازگشتند، می‌توانند مشکلات اجتماعی و اخلافی بسیاری را با توجه به شرایطی که در آن زندگی کرده‌اند را ایجاد کنند که این امر بسیار خطرناک است.

اداره اطلاعات فرانسه چندی پیش اعلام کرد: 240 نفر از افراد وابسته به گروه‌های تروریستی که از سوریه و عراق به کشور بازگشته‌اند، توسط دستگاه امنیتی فرانسه دستگیر و در انتظار محاکمه هستند.

بازگشت این افراد به فرانسه و رغبت آن‌ها برای رفتن به مناطق درگیری و داشتن افکار انجام عملیات تروریستی در خاک این کشور، بد‌ترین خطر و مشکلی است که پاریس در این شرایط بحرانی با آن روبرو است و امنیت ملی فرانسه را تهدید می‌کند.

فرانسه در میان کشورهای اروپایی بیشترین اقلیت مسلمان (حدود شش و نیم تا هفت میلیون مسلمان که حدود 10 درصد جمعیت این کشور است) را در خود جای داده است. این افراد عمدتا آفریقایی تبار هستند که از شمال آفریقا و از کشورهای الجزایر و تونس به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

رفتار دو گانه کشورهای غربی از جمله فرانسه با مسلمانان و آموزش تروریست‌های خطرناک به منظور اعزام به سوریه برای مقابله با دولت قانونی دمشق، عامل اصلی ناامنی‌های اخیر در اروپا عنوان شده است.

حادثه تروریستی اخیر در پاریس که به کشته شدن ده‌ها نفر انجامید، توسط افرادی انجام شد که با تروریستهای القاعده و داعش همکاری داشته‌اند.