عناصر گروه تروریستی داعش روز شنبه با گشت‌زنی در روستاهای اطراف استان حسکه که نام آن را به ولایت برکه تغییر داده‌اند اقدام به گرفتن زکات اجباری از مردم کردند.

تروریست‌های داعش پس از گرفتن چهارپایان که اغلب آنها گوسفند هستند گوشت آن‌ها را به قیمت‌های گزافی می‌فروشند اگرچه مردم حسکه از خرید گوشت این حیوانات خودداری می‌کنند.

داعشی‌ها بیشتر مناطق فقیرنشین مناطق تحت سیطره خود را برای گرفتن زکات انتخاب می‌کنند و افرادی که از دادن زکات خودداری کنند مجازات می‌شوند و اموال آنان به سرقت برده می‌شود.

افرادی که مسؤول زکات‌ جمع کردن داعش می‌شوند اغلب دزد از کار درمی‌آیند. چندی پیش یکی از سران این گروه به همراه اموال جمع آوری شده که حدود یک میلیارد لیره سوری بوده است از شرق دیرالزور گریخته است.

شخص مزبور یک مصری با نام «ابوعبیده» و رئیس بخش جمع آوری زکات در این گروه بود که پس از جمع آوری اموال در شهر المیادین در شرق دیرالزور در سوریه پا به فرار گذاشت.

این اولین بار نیست که فرماندهان داعش این گروه را ترک می‌کنند و پا به فرار می‌گذارند. چندی پیش نیز مسئول امور شرعی داعش و یکی از قضات سعودی آن پس از به بار آوردن فساد مالی فرار را بر قرار ترجیح دادند و از این گروه تروریستی گریختند.