داعش (دولت اسلامی عراق و شام) که در حال حاضر خود را دولت اسلامی می نامد، گروهی تکفیری است که بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد.

داعش سودای حکومت بر منطقه بزرگی را در سر می پروراند. در نقشه ترسیمی آن ها علاوه بر حکومت شام و عراق٬ حکمفرمایی از شمال آفریقا تا خراسان بزرگ ترسیم شده است و قصد دارند پله پله به هدف خود نزدیک شوند.

این گروه تکفیری تروریستی٬ بارها حملات پراکنده ای را در شهرهای مذهبی عراق از جمله سامرا انجام داده و هر ازچند گاهی تهدیداتی پیرامون حمله به کربلا کرده است که هر بار با پاسخ محکم مراجع و شیعیان مواجه است.

«کرب و بلا» در راستای رسالتی که برای خود تعریف کرده است در قالبی جدید و متفاوت اقدام به پوشش اخبار برگزیده داعش به صورت مکان محور کرده است تا مخاطبین این سایت هر روز از آخرین تحرکات داعش در عراق باخبر شوند. 

در ادامه عناوین اخبار برگزیده داعش در هفته گذشته را مشاهده می کنید. همچنین از طریق این لینک می توانید اخبار مکان محور داعش را ببینید.

بیعت‌گیری داعش از صدها کودک در درنه

گروه تروریستی داعش از صدها کودک و نوجوان شهر درنه لیبی بیعت گرفت.

انهدام مسجد تاریخی عراق توسط داعش

داعش در ادامه تخریب آثار فرهنگی و تاریخی عراق، مسجد "اباریقی" موصل را منهدم کرد.

داعش در پی قتل عام شیعیان حمص

عناصر گروه تروریستی داعش با نزدیک شدن به روستاهای شیعه نشین استان حمص، به دنبال قتل شیعیان این روستاها هستند.

 آمریکایی بودن عامل انتحاری داعش

عامل انتحاری داعش که با یک کامیون بمب‌گذاری شده نیروهای عراقی را در اطراف شهر سامراء هدف قرار داد یک آمریکایی بود.

فروختن 100اثر باستانی به قاچاقچیان انگلیسی

کارشناسان میراث شناسی اعلام کردند که داعش بیش از 100 اثر باستانی عراق و سوریه را برای تامین نیازهای مالی خود به قاچاقچیان انگلیسی فروخته است.