براساس این گزارش، در این مراسم حجج الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و محمدحسین بهجتی، کارشناس مسوول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، شیخ صالح الحیدری، رییس اوقاف شیعه عراق، شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان قدس حسینی، شیخ الضیاء تولیت آستان قدس علوی، ائمه جمعه کربلا و نجف و سایر مقامات ایرانی و عراقی نیز حضور داشتند.

در ابتدای مراسم رییس اوقاف شیعه عراق سخنرانی کرد و از تلاش‌های آستان قدس حسینی در بهره برداری از فاز دوم حائر حسینی قدردانی کرد و این حرکت ارزشی را به خادمان حرم حسینی تبریک گفت و از اعلام آمادگی اوقاف عراق جهت همکاری بیشتر با عتبه مقدسه خبر داد.

همچنین در ادامه شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان قدس حسینی به ایران سخن پرداخت و از تلاش‌های انجام شده در بخش های مختلف حرم قدردانی کرد.

در ادامه مجری طرح این پروژه بزرگ گزارشی از ساخت آن ارائه کرد.

فاز دوم توسعه حائر حرم مطهر حسینی که توسط شرکت مهندسی (أرض القدس) اجرا شده است، این مرحله از باب السدره آغاز و تا باب الرجاء حرم مطهر حسینی ادامه دارد.

این مرحله از توسعه حائر حسینی که در سه طبقه است، شامل مهمانسرای حرم نیز می شود، و سالن های بزرگی برای استقبال از زائران در نظر گرفته شده و برای جابجائی راحت تر، حائر حسینی به پله های برقی مجهز شده است.

همچنین سالنی به مساحت 500 متر مربع نیز جهت استقبال از هیئت ها و میهمانان حرم مطهر در کنار سالن خاتم الانبیاء در نظر گرفته شده است.

مساحت این پروژه (24 هزار متر مربع) بوده و با معماری اسلامی ونقوشی از آیات قرآن کریم و احادیث شریفه، آینه کاری و تذهیب مزین شده است.

IMG.1_.6_.12_(1)_.jpg

 

IMG.1_.6_.12_(3)_.jpg

 

IMG.1_.6_.12_(4)_.jpg

 

IMG.1_.6_.12_(13)_.jpg