موضوع شهادت حضرت امام حسین(ع) و عاشورا حادثه‌ای به عظمت یک فرهنگ ماندگار است. هیچ حادثه ای در تاریخ سراغ نداریم که تا این اندازه تکرار و واخوانی شده باشد و چنین تأثیر شگفتی در همه عرصه‌ها داشته باشد. این حادثه در طول تاریخ، در قالب آثار متعدد هنری، از جمله شعر نیز بازتاب وسیعی داشته است. 

کتاب حاضر گزیده ای از سروده‌های آئینی شاعران معاصر درباره وجود مبارک «حضرت امام حسین(ع) و حادثه کربلا» و وقایع آن است که با بهره گیری از منابع و مآخذ موجود، گزینش و سعی شده است از نظر کیفی، قداست و اهمیت موضوع مورد توجه قرار گیرد. 

ابتدای کتاب با شعری زیبا از رهبر بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با نام آفتاب نیمه شب شروع شده و به تعداد 93 قطعه شعر از شاعرانی چون خسرو احتشامی، محسن احمدی، حسین اسرافیلی، قیصر امین پور، عباسعلی اویسی و غیره در این کتاب به چشم می‌خورد. 

چاپ چهارم این اثر در 220 صفحه و با قیمت 8000 تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان فرهنگ عاشورایی و اثار آئینی قرار گرفته است. 

مشتاقان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن 88310610-021 یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-021 مراجعه کنند. 

همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66973203 ( 20 خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است. 

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.

 


یکی از رسالت‌های «کرب‌وبلا» اطلاع‌رسانی در حوزه امام حسین علیه‌السلام است که در راستای این رسالت، رویدادهای خبری را پوشش می‌دهد و مصاحبه با افراد صاحب نظر و کتب انتشار یافته را به صورت غیرجانبدارانه در جهت تبیین دیدگاه‌های مختلف منتشر می‌کند. در نتیجه نظر افراد مصاحبه شونده لزوما همان دیدگاه «کرب‌وبلا» نخواهد بود.