به مناسب شب میلاد حضرت زینب کبری(س) مراسم ویژه ای در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد و در آن ذاکران اهل بیت(ع) به مولودی خوانی پرداختند.

همچنین سخنران این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد آن بانوی گرانقدر اسلام گفت: حضرت زینب(س) را «عقیله بنی هاشم»  لقب دادند که به معنای زنی بزرگ منش و در بین خاندان ارجمند است همچنین از آن جهت که نام مادرشان صدیقه کبری بود حضرت زینب را به دلیل راستگویی صدیقه صغری لقب دادند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدکاظم راشد یزدی» افزود: حضرت زینب(س) در اخلاق و رفتار مانند مادر و مادربزرگش بود به این صورت که وقار و جمال را از حضرت خدیجه و عصمت و حیا را از حضرت فاطمه(س) به ارث برده بود.

وی گفت: حضرت زینب(س) را از آن جهت زینب نام گذاشتند که زینت و افتخار پدر و پیوندی ناگسستنی بین او و پدرش امام علی(ع) برقرار بود و آن امام همام همواره از دخترش با افتخار نام می برد.

راشد یزدی افزود: خداوند چشمه های زلال معرفت را بر دل حضرت زینب(س) روان ساخته و او سرآمد بانوان اسلام در دانش و معرفت بود، همچنین در خشوع و خضوع، عبادت و بندگی مانند پدر و مادر بزرگوارش بود و در تمام طول دوران زندگی لحظه ای از یاد خدا غافل نشد.

وی گفت: علاقه و محبت امام حسین(ع) و زینب(س) به یکدیگر در تمام مراحل زندگی شان جلوه گر بود لذا وداعی دلخراش با یکدیگر در کربلا داشتند و پس از آن حضرت زینب(س) با بصیرت سیاسی خویش پیام کربلا را به همه جهانیان ابلاغ کرد بطوری که انعکاس پیامش تا به امروز باقی است.