توافقنامه ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ایران، تولیت حرم امام حسین‌(ع) و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به این ستاد واگذار شد.

بر اساس این توافقنامه که به امضای اسحاق جهانگیری، شیخ مهدی کربلایی و مهندس حسن پلارک رسید، صحن عقیله بنی‌هاشم٬ حضرت زینب‌(س) به عنوان بخشی از طرح جامع توسعه حرم حسینی با زیربنای 16 هزار مترمربع از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود.

این صحن که در چهار طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه‌گاه و تل زینبیه واقع‌شده است.

گفتنی است آب‌های فراوان در لایه‌های سطحی، ویژگی‌های زمین‌شناسی منحصر به فرد در محل اجرای طرح و موقعیت آن نسبت به مرقد مطهر امام حسین‌(ع) سبب شده است که مراحل طراحی و اجرای سازه‌های این صحن با پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی روبرو است که مرحله طراحی آن با بهره‌مندی از مهندسین و مشاورین مجرب در بخش فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات به پایان رسیده است و هم‌اکنون مرحله اجرای آن در شرف آغاز است.

این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود. همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل تپه احیا خواهد شد.

شایان ذکر است صبح امروز در مراسمی معنوی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از ضریح مطهر امام حسین‌(ع) غبار روبی شد.