به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» به نقل از شیعه ویوز، شبکه جهانی امام حسین3 به زبان انگلیسی با رویکرد نشر معارف شیعی و تعظیم شعائر حسینی راه اندازی شد. شبکه جهانی امام حسین1 که بیش از چهار سال از زمان راه ‏اندازی و افتتاح آن می گذرد، فعالیت خود را در شب عید غدیر سال 1429 هجری قمری به زبان فارسی  و با شعار «حسینیه ای فراتر از کهکشان» بر دو ماهواره هاتبرد و گالکسی آغاز نمود .

پس از شبکه امام حسین1 به زبان فارسی، شبکه امام حسین2 به زبان عربی نیز همزمان با شب 9 ربیع الاول سال 1433 هجری قمری راه‏ اندازی شد که در حال حاضر به زبان عربی قابل رؤیت است.

هم اکنون نیز، به لطف خدا و عنایت امام عصر (عجل الله تعالى فرجه) همزمان با ایام ولادت ایشان، شبکه جهانی امام حسین3 (به زبان انگلیسی) آغاز به کار نموده است. این شبکه، اولین شبکه اختصاصی جوان شیعه به زبان انگلیسی است که با رویکرد نشر معارف قرآن و اهل بیت پیامبر خدا (صلى الله علیه وآله) و تعظیم شعائر حسینى در سراسر کره زمین به ویژه مغرب زمین شروع به فعالیت نموده است.

هم‏چنین، شبکه امام حسین3، اوّلین شبکه بین المللی است که روزانه با پخش مستقیم از حرم حضرت ابالفضل العباس علیه السلام دلهای پاک سرشت مردم سراسر کره زمین را زائر کربلای معلا وآشنا با نور حسینى می کند.

شبکه جهانی امام حسین3 (به زبان انگلیسى) بر روی ماهواره هاتبرد، فرکانس 11317 و ماهواره گالکسى، فرکانس 11929 قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است، شبکه جهانی امام حسین علیه السلام امروز به عنوان یکی از پربیننده ترین شبکه های مذهبی جهان اسلام به شمار می رود که در حال حاضر هر شب به مدت 2ساعت برنامه پخش زنده از کربلای معلی دارد که دل های شیعیان جهان را در سراسر کره ی زمین با امام حسین علیه السلام پیوند داده و پنجره ای در تمامی خانه ها به سوی حرم امام حسین علیه السلام گشوده است. دفتر مرکزی شبکه جهانی امام حسین علیه السلام در شهر کربلای معلی است و در شهرهای مختلف جهان نیز شعبه های متعددی دارد. فعال ترین دفاتر شبکه ماهواره ای امام حسین علیه السلام پس از شهر کربلا، در کشورهای جمهوری اسلامی ایران، لبنان، ایالات متحده آمریکا، آلمان و ... است.